نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی خواستار توسعه شبکه‌های مخابراتی در روستاهای حوزه انتخابیه خود شد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محمدرضا منصوری در نشست شورای هماهنگی ICT استان با حضور آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در فرمانداری ساوه بیان کرد: گرچه در برخی حوزه‌های زیرساختی ارتباطی کشور نقص وجود دارد، اما تحریم‌ها بیشترین تاثیر خود را به حوزه ارتباطات وارد کرده است.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های ساوه و زرندیه از نظر وسعت دو شهر نخست استان مرکزی هستند و ه دلیل مزیت‌های اقتصادی نرخ جمعیت این دو منطقه‌ رو به افزایش است، بر لزوم تغییر نگاه روزمرگی استان به این دو شهرستان تاکید کرد و گفت: با توجه به برخورداری شهرستان ساوه از عنوان فرمانداری ویژه باید نگاه ویژه و خاص را در اختیار داشته باشد.

منصوری تصریح کرد: باوجود ویژه بودن فرمانداری ساوه و زرندیه، اما ضعف ساختار اداری وزارت ارتباطات در شهرستان‌ها مشهود است. زیر ساخت فیبر نوری وجود دارد، اما بودجه لازم جهت ارتقای سخت افزایش تخصیص نیافته است.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش در جهت رفع برخی محرومیت ها در در این دو شهرستان، گفت: در روستاهای ساوه و زرندیه محدودیت‌های زیادی در حوزه سخت‌افزاری ارتباطی وجود دارد.

به گزارش ایسنا؛ در ادامه این جلسه فرماندار ساوه بیان کرد: به دلیل وجود عرصه‌های کشاورزی، صنعتی و دانشگاهی نرخ رشد جمعیت در ساوه بیش از دیگر نقاط استان مرکزی است، اما به دلیل عدم وجود زیرساخت‌های زیربنایی از برخی امکانات ارتباطی و مخابراتی محروم است.

علی میرزایی با اشار به عدم توسعه آنتن‌دهی تلفن‌های همراه و وجود نقاط کور در شهرستان، گفت: سرریز جمعیتی به ساوه موجب ایجاد کارگاه‌های زودبازده شده و همین امر ضرورت پوشش حداکثری تلفن همراه در محورهای مواصلاتی و در هنگام بروز حوادث ارتباط با اورژانس و دستگاه‌های امدادی را نشان می‌دهد.

 وی تعداد شماره تلفن ثابت و همراه در شهرستان را به ترتیب 110 هزار و 350 هزار خط دانست و خواستار ارتقای اداره ارتباطات ساوه شد.

فرماندار ساوه بیان کرد: به دلیل انبوه‌سازی و آپارتمان‌سازی در ساوه که ناشی از افزایش نرخ جمعیت است، توپوگرافی شهر تغییر یافته که این شرایط نیازمند توسعه و تقویت شبکه ارتباطی و مخابراتی است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.