به گزارش ایرنا، «محمد رضا منصوری» عصر یکشنبه در آیین تجلیل از خبرنگاران فعال شهرستان زرندیه افزود: کمتر شغلی در سیستم اداری کشور مانند خبرنگاری دارای سختی های خاص خود است و فقط عشق و علاقه می تواند افراد را به این جایگاه سوق دهد.
وی گفت: اطلاع رسانی رسانه ها می تواند برای اقشار مختلف مردم امیدبخش و توسعه آفرین باشد و از رنج و آلام شهروندان بکاهد.
منصوری گفت: خبرنگاران افرادی از خود گذشته و ایثارگر هستند که با وجود کاستی ها همچنان مردم را فراموش نمی کنند.
نماینده مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت، افزود: ظرفیت بکارگیری نیروهای انسانی در سیستم اداری و دولتی ما تکمیل شده و اکنون از هر ۱۰ نفر یک نفر کارمند است و همین وضع سبب شده که وضعیت شغلی و معیشتی خبرنگاران هم چندان مطلوب نباشد.
وی اظهار داشت: مدرک گرایی و تورم علمی دانشگاهها حاصل سوء مدیریت های گذشته سبب شده که با موجی از دانش آموختگان بدون مهارت مواجه شویم و  در این بین رسانه ها نقش مهمی در بازتاب این معضل و سوق دادن نیروها به فراگیری فنون و حرفه های کاربردی دارند.

وی گفت: خبرنگاران فعال در شهرستان های ساوه و زرندیه بدون هیچ توقعی و با بلندنظری رسالت خود را انجام می دهند و از این حیث نمونه هستند.

فرماندار زرندیه نیز گفت: مدیران این شهرستان باید ضمن تعامل مناسب با رسانه ها، روحیه نقدپذیری و پاسخگو بودن را در خود تقویت کنند.

«هادی فدایی»، افزود: خبرنگاران به دنبال اصلاح امور هستند و با انعکاس مشکلات و کاستی ها در فرایند رشد و توسعه جامعه موثر هستند.
وی اظهار داشت: مدیران نباید از انتقادات رنجیده شوند و با پذیرش نقدهای دلسوزانه از سوی اصحاب رسانه، نسبت به رفع مشکلات اقدام کنند که در نهایت به اعتماد افزایی مردم به نظام اسلامی منجر می شود.
فرماندار زرندیه افزود: رسانه ها نماینده مردم و افکار عمومی هستند و از آنجا که ما به مردم مدیون هستیم بنابراین باید از نقدها به عنوان عاملی وحدت آفرین استقبال کنیم.
فدایی گفت: بهره گیری از ظرفیت های رسانه ای می تواند اقدامات مدیران در اجرای پروژه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی را شتاب ببخشد.

وی گفت: فعالیت خبرنگاران در راستای رفع مشکلات و زندگی بهتر مردم به نوعی عبادت محسوب می شود و همه باید از رسانه های پویا و خبرنگاران دلسوز این شهرستان حمایت کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرندیه نیز گفت: رسانه ها نقش مهمی در آگاهی بخشی به مردم و بازتاب اخبار و رویدادها دارند.

«اجمد جوانمرد» گفت: در جوامع امروزی یکی از مولفه های توسعه یافتگی داشتن خبرنگاران و رسانه هایی توانمند است که خوشبختانه اصحاب قلم در شهرستان زرندیه به خوبی نقش و رسالت خود را ایفا می کنند.

وی گفت: خبرنگاران علاوه بر ایجاد امیدواری و تقویت روحیه همبستگی میان آحاد جامعه، از شاخص های اخلاقی و حرفه ای مانند شجاعت، صراحت و حق گویی بهره مند هستند.

در این مراسم از خبرنگاران  شهرستان زرندیه تجلیل شد. 

۶۵۳۹/۳۰۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.