«حسن مفخمی شهرستانی» روز یکشنبه در آیین تجلیل از خبرنگاران استان مرکزی در اراک، افزود: سرقت یکی از دغدغه های مردم این استان است و مبارزه با این جرم  از برنامه های اولویت دار است که توان عملیاتی پلیس در راستای کاهش آن افزایش یافته است.
وی بیان کرد: نزاع فردی و جمعی از دیگر دغدغه ها در این استان است که در این راستا نیز توان مضاعفی برای کاهش این معضل به کار گرفته شده اما، نیاز است که همه دستگاه های مسئول نیز در این راستا گام های بلندی بردارند.
فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: سه هزار و ۷۴۰ مجرم امسال در این استان شناسایی و دستگیر شده اند.
سرهنگ مفخمی شهرستانی اظهار داشت: مبارزه با موادمخدر از دیگر برنامه ها و هدف های اولویت دار است و از ابتدای سال جاری تاکنون دستگیری قاچاقچیان موادمخدر در این استان نسبت به مدت مشابه قبل ۱۱۷ درصد افزایش یافته است.
وی عنوان کرد: اقدام های خوبی در راستای مبارزه با جعل در استان مرکزی صورت گرفته که منجر به افزایش کشف در این خصوص  شده است.
فرمانده انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: توقیف خودروهای حامل قاچاق در این استان نیز امسال نسبت به مدت مشابه قبل ۳۶ درصد افزایش یافته  است.
سرهنگ مفخمی شهرستانی گفت: تجمع های غیرمجاز در استان مرکزی در سال جاری نسبت به مدت مشابه قبل ۶۳ درصد کاهش یافته که این مهم در سایه افزایش روشنگری مردم و تعامل آن ها با دستگاه های مختلف صورت گرفته است.
وی افزود: وقوع جرایم سایبری در سال جاری ۱۳۲ درصد افزایش دارد که بیشترین وقوع این جرایم نیز مربوط به برداشت غیرمجاز از حساب افراد، کلاهبرداری رایانه ای و هتک حیثیت است و در مقابل کشف این جرایم نیز ۱۱۰ درصد افزایش یافته است.
فرمانده انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: کاهش کشته شدگان حوادث رانندگی از دیگر مطالبات مهم جامعه است  و در سال جاری تعداد متوفیان حوادث رانندگی درون و برون شهری نسبت به مدت مشابه قبل ۱۵ درصد کاهش یافته است.
سرهنگ مفخمی شهرستانی تصریح کرد: افزایش ۲۲ درصدی تماس های مردمی استان مرکزی با پلیس ۱۱۰، ارایه مشاوره به چهار هزار و ۶۸۱ نفر در مراکز مشاوره و مصالحه ۸۵ درصدی پرونده های تشکیل شده در این مراکز از دیگر اقدام ها است.
وی بیان کرد: هوشمندسازی پلیس استان مرکزی از برنامه های مهم است که در دستور کار قرار گرفته و این مهم نقش موثری در افزایش موفقیت های پلیس و رضایتمندی دارد.

۳۰۰۵/۶۹۹۱/۶۰۱۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.