به گزارش ایرنا، «علی اکبر کریمی » عصر روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود : این طرح با هدف ایجاد راه دسترسی امن برای شهر سنجان ساخته شد که ایجاد این راه دسترسی با زیر گذر نیز امکان پذیر بوده است.
وی ادامه داد: با ایجاد زیر گذر در این منطقه با هزینه کرد پنج تا ۶ میلیارد ریال امکان راه دسترسی برای شهر سنجان فراهم می شد که این طرح به غلط به ایجاد تقاطع غیر همسطح تبدیل شده است.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: بر اساس پیش بینی های انجام شده ایجاد تقاطع غیر همسطح در منطقه سنجان اراک که یک از لاین جاده اراک- ملایر را در بر می گیرد، نیازمند ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار است.

کریمی گفت: با بهره برداری از این طرح مردم شهر سنجان بخش قابل توجهی از جاده اراک - ملایر را از زیر تقاطع غیر همسطح و بقیه را باید از عرض جاده عبور کنند.

وی ادامه داد: ایجاد تقاطع غیر همسطح بر روی ۲ مسیر رفت و برگشت جاده اراک - ملایر ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه برای بیت المال به همراه دارد که این مهم با ایجاد زیر گذر با یک دهم این مبلغ امکان پذیر بوده است.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با یادآوری آغاز عملیات اجرایی این طرح از سال ۹۲ در شهر اراک گفت: با وجود چهار سال از آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح سنجان همچنان این طرح به صورت نیمه کاره است در صورتی که امکان بهره برداری از طرح زیر ظرف مدت ۲ تا سه سال امکان پذیر بود.
کریمی افزود: تعیین تکلیف این تقاطع خواسته به حق مردم اراک و سنجان بوده و نیاز است مسئولان به تعیین و تکلیف این طرح توجه ویژه داشته باشند.
وی یاد آور شد: در سفر وزیر راه و شهرسازی به استان مرکزی ۱۰۰ میلیارد ریال به این طرح اختصاص یافته است که به دلیل عدم تملک املاک اطراف توسط شهرداری همچنان این اعتبارات جذب نشده است.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: باشگاه شهرداری اراک با هدف توسعه ورزش همگانی و در راستای انجام فعالیت های اجتماعی شهرداری ایجاد و سپس به دنبال تیم داری رفته است.
وی افزود: عدم وجود عزم و اراده شورای شهر و شهرداری اراک از جمله عوامل بازدارنده در زمینه توسعه فعالیت های ورزشی در این باشگاه بوده و علاقه ای در سرمایه گذاری در زمینه فعالیت های ورزشی در این نهاد ها وجود ندارد.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون مجوز تیم داری شهرداری توسط شورای تامین صادر شده است و موانعی برای فعالیت تیم شهرداری وجود ندارد.
کریمی با یاد آوری فعالیت شبکه های مجازی تخریبی ادامه داد: فعالیت تمام کانال های بی هویت که برای تخریب افراد به صورت مجازی فعالیت می کنند غیر قانونی و غیر شرعی است.
وی خاطر نشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر شرایط خاص خود را داشته و نباید به آبروی مردم خدشه ای وارد شود.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: انتظار است دستگاه های نظارتی جدیت لازم را برای رسیدگی به فعالیت کانال های تخریب گر داشته باشند.
کریمی بهره گیری از مدیران بومی گفت: این مهم در برخی موارد به دلیل تغییر مدیران دستگاه های اجرایی و بانک ها بر اساس سیاست دستگاه محقق نشده است.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: انتخابات صحنه ظهور و بروز رای مردم بوده و مسئولان این حوزه وظیفه دارند بستر لازم را برای حضور گسترده مردم فراهم کنند.
کریمی ادامه داد : هرگونه اقدام که کاهش حضور مردم و گمانه زنی دخالت در انتخابات  را به همراه داشته باشد محکوم است.
استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.

استان مرکزی هفت کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد.

۱۹۵۵/۳۰۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.