مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: نقش رسانه ها در آگاهی رسانی بویژه در حوزه امنیت غذایی بسیار تاثیرگزار و حائز اهمیت است.

محسن شانقی در بازدید از خبرگزاری ایسنا، منطقه مرکزی، که به مناسبت روز خبرنگار انجام شد، اظهار کرد: نقش خبرگزاری‌ها در اطلاع‌رسانی و شفاف سازی امور و عملکردها برای مردم یک نقش مهم است. گاها برخی فعالیت‌های دامپزشکی میان مردم نمود ندارد و اینجاست که نقش رسانه ها در اطلاع رسانی خدمات انجام شده به مردم نمایان می شود.

وی افزود: نقش دامپزشکی در امنیت غذایی بسیار پررنگ و مهم است و این نقش باید بواسطه خبرنگاران برای مردم بیان ‌شود. مطمئنا مردم با کسب اطلاعات از طریق رسانه ها اطمینان بیشتری نسبت به خدماتی که دریافت می کنند پیدا می‌کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی برخی امور نیز نیازمند شفاف‌سازی است که این مهم نیز از طریق رسانه ها محقق می‌شود.

شانقی بیان کرد: درحال حاضر ادعای ما بر این است که فرآورده خام دامی که دست مردم می‌رسد بهداشتی و سالم است و اگر رسانه ها در این حوزه شفاف‌سازی کرده و عملکرد دامپزشکی در این خصوص را به گوش مردم برسانند، مردم نیز در این خصوص اطمینان لازم را دریافت خواهند کرد.

وی آگاه سازی مردم در خصوص ضرورت برخی اقدامات در حوزه تحقق امنیت غذایی و به ثمر رسیدن خدمات این سازمان را یکی از مهمترین اموری دانست و رسانه ها باید جدی تر به آن وارد شوند و افزود: در بسیاری موارد از سوی دامداران در مقابل خدماتی که باید به آنها داده شود با عدم همکاری هایی مواجه هستیم(از جمله در واکسیناسیون دام) که این عدم همکاری ها در نهایت باعث بروز ضررهای هنگفت به آنها و در نهایت جامعه شده و در عین حال سرمایه گذاری های انجام شده را نیز به خطر می اندازد.

وی خاطرنشان کرد: اگر رسانه ها مسئولیت خود در قبال آگاهی رسانی به مردم را به خوبی انجام داده و به کمک دامپزشکی بیایند گام های این سازمان در ارتقا ارتباط با دامداران سریعتر برداشته خواهد شد.

 

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.