«علی زندی فر» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: زیر گذر حاجی آباد جاده اراک- سلفچگان با اعتباری بالغ بر ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی( رفع نقاط حادثه خیز در سال ۹۷-۹۸ ) برای جلوگیری از حوادث احتمالی و افزایش ایمنی جاده های استان مرکزی آغاز شده است.

وی ادامه داد: در این راستا هفت هزار و ۵۵۰ متر مکعب خاکبرداری، ۲ هزار و ۱۲۰ متر مکعب بتن ریزی و پنج هزار متر مربع عملیات روسازی راه با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد در حال اجرا است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی یادآور شد: زیر گذر نادر آباد جاده فرمهین- آشتیان نیز سال ۹۶ با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال با اجرای باکس بتنی پنج و ۲ در پنج و ۲۰ و به طول ۱۴ و ۶ متر و اجرای دیوار حایل بتنی آغاز شد.

زندی فر گفت: عملیات اجرای این زیر گذر سال گذشته با اعتباری بالغ بر ۲ هزار میلیون ریال تا مرحله روسازی انجام و امسال نیز با اعتباری بالغ بر ۶ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال عملیات اجرای این زیر گذر به مساحت  ۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع در حال انجام است.

وی، رفع نقطه حادثه خیز جاده آشتیان- راهجرد را از دیگر اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی برای افزایش ایمنی در جاده های استان عنوان کرد و افزود: عملیات اجرایی زیرگذر کردیجان این جاده پارسال  با اعتباری بالغ بر سه هزار و ۱۲۰ میلیون ریال آغاز شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی خاطر نشان کرد: عملیات اجرایی زیر گذر جاده آشتیان - راهجرد با حجم عملیات سه هزار متر مکعب خاکبرداری، ۶۰۰ متر مربع قالب بندی، یک هزار و ۴۴۰ متر مکعب بتن ریزی انجام شده است.

زندی فر افزود: عملیات اجرای دال بتنی، خاکبرداری و خاکریزی، جدول گذاری و اجرای ۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع عملیات روسازی با اعتباری بالغ بر ۱۳ هزار و ۸۰۰ میلیون ریال در سال جاری آغاز و برای افزایش ایمنی این جاده در حال انجام است.

۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن را راه های روستایی تشکیل داده است.
روزانه حدود ۴۹۰ هزار وسیله نقلیه از مسیرهای جاده ای استان مرکزی تردد می کنند.

۱۹۵۵/۶۰۱۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.