استاندار استان مرکزی گفت: نقش آفرینی در رفع مشکلات اقتصادی و اشتغال امری است که در شرایط حاضر از جهاد دانشگاهی انتظار می‌رود.

سید علی آقازاده به مناسبت فرا رسیدن 16 مردادماه سالروز تاسیس جهاددانشگاهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، به ظرفیت‌های امیدبخش جهاد دانشگاهی در راه تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری بیانیه گام دوم انقلاب را به عنوان خط مشی راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران در آینده نگاشتند که باید مردم و مسئولان آن را فرا گیرند.

وی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی یکی از نهادهایی است که می‌تواند در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب تاثیرگزار باشد و تاکنون این نهاد با تکیه بر نیروهای جهادی و بخصوص جوانان خود توانسته گام‌های موثری در پیشرفت‌های علمی و پژوهشی بردارد و امید است از این پس نیز در مسیر تحقق آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی حرکت کند.

استاندار مرکزی در پاسخ به این پرسش که ابتکارات و نوآوری های جهاد دانشگاهی را چگونه ارزیابی می‌کنید و چه اقداماتی از این نهاد مخصوصاً در شرایط موجود انتظار می‌رود، اظهار کرد: در شرایط سخت اقتصادی و تحریم دشمنان، جهاد دانشگاهی با تلفیقی از مدیریت جهادی و همچنین رویکرد فناورانه توانسته است گامی بلند در حفظ استقلال و امنیت کشور بردارد و توفیقات خوبی را کسب کند.

وی با تاکید بر اینکه امروز نقش آفرینی در رفع مشکلات اقتصادی و اشتغال امری است که از جهاد دانشگاهی انتظار می‌رود، افزود: در این راستا آموزش‌های تخصصی و پیشرفته مهارت محور که به اشتغال ختم شود باید در دستور کار جهاد دانشگاهی باشد. در واقع آموزش‌هایی که توسط این نهاد صورت می‌گیرد باید مبتنی بر نوآوری و فناوری‌های روز دنیا باشد و بتواند بخشی از مشکلات کشور را مرتفع کند.

آقازاده در پاسخ به این سوال که اقدامات فرهنگی، فناورانه و ترویجی جهاد دانشگاهی با محوریت تولید چگونه باید باشد و آنچه تاکنون انجام شده به چه میزان موثر بوده است، گفت: جهاد دانشگاهی ظرفیت تربیت نیروی ماهر، کارآمد و انقلابی را در حوزه‌های تخصصی و مهارتی دارد که نقش مهمی در ایجاد اشتغال و رونق تولید دارند و می‌توان گفت نتایج بخش مهمی از اقدامات جهاد دانشگاهی، تحقق عملی رونق تولید را در پی دارد.

وی تاکید کرد: جهاد دانشگاهی با راه اندازی پژوهشگاه، پژوهشکده‌ها، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کنار دیگر واحدهای استانی خود نه تنها باعث پیشرفت کشور شده بلکه توان رقابت علمی با کشورهای پیشرفته دنیا را نیز دارد و با وجود این ظرفیت‌ها می‌تواند یک پتانسیل بسیار مناسب جهت ایده پردازی و ایده سازی تا تجاری‌سازی ایده‌های مختلف با همکاری تمامی دستگاه های اجرایی استان ایجاد کند.

وی به نقش مدیریت جهادی در دستیابی به خودکفایی اشاره کرد و در خصوص عملکرد جهاد دانشگاهی در این حوزه گفت: قطعا مدیریت جهادی، راهبردی موثر در خودکفایی کشور است و جهاد دانشگاهی در خودکفایی کشور گام‌های موثری برداشته است. این نهاد با رسیدن به موفقیت در پروژه‌های علمی، درمان نازایی، رویان و ژنتیک، توانایی خود را به همگان ثابت کرده است.

استاندار مرکزی همچنین با تبریک فرا رسیدن روز خبرنگار به جایگاه تاثیرگزار و مطلوب خبرگزاری ایسنا وابسته به جهاددانشگاهی نیز اشاره کرد و افزود: امروزه با گسترش ارتباطات و نیاز روز افزون به اطلاعات به روز، نقش رسانه‌ها در انتقال اطلاعات بیش از پیش پررنگ و حیاتی شده است.

وی تاکید کرد: خبرگزاری ایسنا توانسته در اطلاع‌رسانی شفاف به مردم موفق عمل کند و در خبررسانی و اطلاع رسانی به جامعه جایگاه مطلوبی را به دست آورد.

 

 

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.