مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: ۱۰۹۸ بیمار خاص در این استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند و بیشترین جمعیت بیمه‌شده از بیماران خاص را بیماران مبتلا به ام.اس تشکیل می‌دهند.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محمدرضا جیریایی در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار اظهار کرد: هزار و ۹۸ بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت هستند که از این جمعیت تعداد ۵۸ نفر به بیماری هموفیلی، ۴۸نفر به بیماری تالاسمی، ۲۰۱ نفر دیالیزی، ۲۰۱ نفر پیوند کلیه و ۴۵۵ نفر به بیماری ام.اس مبتلا هستند .

وی افزود: سال گذشته بیش از ۱۴میلیارد تومان هزینه برای قشر بیماران خاص صرف شده که از مجموع این خرج‌کردها بیشترین هزینه به مبلغ ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان مربوط به بیماران ام‌اسی بوده است.

جیریایی در خصوص طرح دولت الکترونیک بیان کرد: اجرای طرح دولت الکترونیک از جمله برنامه های اولویت دار سازمان بیمه سلامت است که در این راستا نسخه نویسی الکترونیکی از جمله برنامه های سازمان در خصوص تحقق دولت الکترونیکی است. نسخه نویسی الکترونیکی در استان مرکزی پس از برگزاری آموزش های مورد نیاز برای موسسه های طرف قرارداد در شهرستان خمین و پس از آن در شهرستان های شازند، محلات و دلیجان اجرایی شده و تا پایان سال در تمامی شهرستان های استان نیز اجرایی خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی تصریح کرد: راه اندازی سامانه ۱۶۶۶ از دیگر اقدامات بیمه سلامت در راستای تحقق دولت الکترونیک است. بیمه شدگان می توانند تمامی مشکلات، سوالات و شکایات خود را از طریق این سامانه پیگیری کنند.

وی ادامه داد: رسیدگی الکترونیک به اسناد بستری بیمارستان ها از دیگر اقدامات سازمان بیمه سلامت در راستای تحقق دولت الکترونیکی بوده و در این طرح پرونده بستری از بیمارستان ها برای رسیدگی به صورت الکترونیکی به اداره های بیمه سلامت در استان ها ارسال می شود.

مدیدکل بیمه سلامت استان مرکزی اضافه کرد: طرح رسیدگی الکترونیک به اسناد بیمارستان ها اکنون در بیمارستان امیرالمومنین(ع) شهرستان اراک و بیمارستان امام(ره) خمین و بیمارستان مدرس ساوه اجرایی شده است.

جیریایی افزود: همچنین سامانه الکترونیکی نظام ارجاع پزشک خانواده در مناطق روستایی، عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر شهرستان ساوه راه اندازی شده است. در این طرح اطلاعات بیمه شدگان  در مناطق روستایی، عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر این شهرستان با مراجعه به پزشک خانواده در سامانه ثبت شده و در صورت نیاز به خدمات سطح دو و سه به صورت الکترونیکی به پزشکان متخصص، بیمارستان ها و درمانگاه ها ارجاع می شود و بیمه شدگان با ارائه کدملی می‌توانند خدمات مورد نیاز را دریافت کنند.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.