«حسین محمودی فر» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: فراخوان این همایش برگزار شده و شاعران پنج استان مرکزی، قم، قزوین، همدان و البرز سروده های خود را در این رخداد ادبی عاشورایی ارایه می دهند.

وی عنوان کرد: تجلیل و تکریم از مقام والای سالار شهیدان و یاران فداکارش، توجه به نقش ادبیات در ترویج و توسعه دین و مذهب تشیع، ایجاد فضا و محفلی برای گردهمایی شاعران و ادیبان با محوریت امام حسین(ع)، بهبود سطح کیفی شعر آیینی و ترویج فرهنگ و ارزش های اصیل اسلامی مهمترین اهداف برگزاری این همایش شعر منطقه ای است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه اظهار داشت: اشعاری که در این همایش شرکت داده می شود باید در موضوعات مرتبط با واقعه عاشورا و شهدای کربلا، تجلی ولایتمداری در عاشورای حسینی، حضرت علی اصغر(ع) سند مظلومیت و سازش ناپذیری با کفر و نفاق به تاسی از مکتب عاشورا سروده شود.
محمودی فر، آخرین مهلت ارسال آثار را  به دبیرخانه همایش پنجم مهر ماه جاری عنوان کرد.

وی گفت: ذکر مشخصات سراینده، نشانی و تلفن تماس برای شرکت در این همایش ضروری است ضمن اینکه آثار ارسالی باید در صفحات به ابعاد A۴ تایپ و یا کاملا خوانا باشند و هر شاعر می تواند حداکثر سه اثر ارسال کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه گفت: به نفرات اول تا سوم این همایش شعر به ترتیب علاوه بر اهدای تندیس و لوح تقدیر مبلغ ۱۰، هشت و ۶  میلیون ریال اعطا می شود و به پنج اثر برگزیده هیات داوران نیز هرکدام چهار میلیون ریال به علاوه لوح تقدیر اهدا خواهد شد.

/۶۰۱۳/۶۵۳۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.