به گزارش ایرنا، سید «علی آقازاده» عصر سه شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان مرکزی ، افزود:  ساماندهی نیروی انسانی برای آغاز سال تحصیلی جدید و آماده سازی فضاهای آموزشی تحصیل دانش آموزان در آستانه مهر ضروری است و دستگاه های خدماتی در این امر مهم باید آموزش و پرورش را یاری دهند.

وی ادامه داد: گسترش دامنه عدالت آموزشی، شناسایی دقیق تگناها و مشکلات مدارس و ساماندهی برنامه های آموزشی - تربیتی از مسایل مهمی است که باید در طرح مهر به خوبی دیده شود.

استاندار مرکزی بیان کرد: نشست بعدی شورای آموزش و پرورش حداقل یک ماه پیش از آغاز سال تحصیلی و با حضور روسا و دبیران شوراهای آموزش و پرورش و شهرداران مراکز شهرستان در مرکز استان برگزار می شود و نقش هر یک از مدیران حاضر در نشست به صورت شفاف رصد و ابلاغ خواهد شد.  

آقازاده با اشاره به مصوبه فضای باز مدارس غیرانتفاعی در استان، افزود: بر اساس مصوبه شورای آموزش‌ و پرورش استان مدارس غیرانتفاعی استان باید حداقل ۱۲۰ متر عرصه  باز داشته باشند و باتوجه به وجود این  مصوبه، امکان تعطیلی برخی از مدارس غیرانتفاعی استان و ایجاد مشکلاتی در حوزه آموزش‌وپرورش وجود دارد.

وی توضیح داد: تمامی  مدارس غیرانتفاعی استان  باید در سال تحصیلی پیش رو نسبت به تامین فضای استاندارد ۱۲۰ متر اقدام کنند و مدارس نوسازی که تازه مجوز دریافت می‌کنند نیز باید استانداردها را مد نظر قرار دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی نیز در این نشست گفت: باتوجه به این که تعطیلی برخی از مدارس غیرانتفاعی باعث ایجاد مشکل در حوزه آموزش‌وپرورش می‌شود، سکونت در مدارس غیرانتفاعی استان با رعایت ضوابط قانونی بلامانع است.

«بهروز اکرمی» افزود: رعایت فضای استاندارد در مدارس غیرانتفاعی که تازه مجوز دریافت می‌کنند اولویت دارد و در مدارس قدیمی نیز برای جلوگیری از تعطیلی باید این اماکن اموزشی نسبت به ایجاد فضای استاندارد اقدام کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این نشست گفت: تفاهم نامه ای در راستای توسعه و شتاب‌ بخشی سوادآموزی و حذف بی‌سوادی با ۱۰ دستگاه مختلف اجرایی منعقد شده و اقدامات موثری نیز در این حوزه انجام شده است.

«شهریار فولادوند» افزود: مدارس غیرانتفاعی جدید موظف به رعایت فضای باز ۱۲۰ هستند و مدارس قدیمی که از مصوبه جدید استفاده می‌کنند نیز باید در بازه زمانی پنج سال  که در مصوبه سال نسبت به تامین فضای استاندارد که در مصوبه سال گذشته برای مدارس غیرانتفاعی ذکر شده، اقدام کنند.
بیش از ۲۲۰ هزار دانش آموز در حدود ۲ هزار مدرسه در نقاط مختلف استان مرکزی تحصیل می کنند.

۳۰۱۷/۶۰۱۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.