دکتر«محمد جمالیان» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این منابع مالی قابل توجه از اعتباراتی است مکه باید برای پشتوانه  دارو و بهداشت صرف می شد و هزینه کرد آن برای جبران حقوق نیروهای شاغل  آفت است.

وی اظهار داشت: درصورتی که این روند در ماه های آتی ادامه پیدا کند تامین دارو و خدمات بهداشتی استان با مشکل جدی مواجه می شود.

سرپرست  دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بودجه فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز ناچیز است و برای برنامه های غنی و اثربخش پاسخگو نیست.

دکتر جمالیان افزود: کمبود اعتبار برای تهیه غذا در دانشگاه علوم پزشکی اراک باعث شده از محل درآمدهای اختصاصی در این ردیف هزینه شود.

وی اظهار داشت: تامین هزینه غذا از دغدغه های این مجموعه درمانی است زیرا هزینه غذا سه برابر شده در حالی که اعتبار آن افزایش ندارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت:  افزایش ۲ برابر پذیرش دانشجو پزشکی، کارشناسی شده نیست زیرا مجموعه درمانی کشور کمبود پزشک ندارد بلکه پزشکان انگیزه و رغبتی برای اعزام به مناطق محروم ندارند و هیچ تشویقی برای آنان لحاظ نمی شود.

۱۶ واحد بیمارستانی استان مرکزی با مدیریت دولتی، سه بیمارستان با راهبری حوزه مدیریت درمان تامین اجتماعی و سه بیمارستان خصوصی در اراک و ساوه ارایه خدمت دارند.
۶۹۸ پزشک عمومی، ۴۸۵ پزشک متخصص و فوق تخصص و یک هزار و ۷۲۶ کارشناس رشته‌های مختلف پیراپزشکی و مامایی در استان مرکزی فعالیت می‌کنند.
۲۳۲ پزشک استان مرکزی در قالب دندانپزشک مطب دار و شاغل در دانشگاه‌ها و بیمارستان‌های غیردولتی فعالیت دارند.

۶۹۹۱/۶۰۱۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.