به گزارش ایرنا،‌ «مرتضی انصاری» روز یکشنبه در حاشیه دیدار با خانواده های شهدا و ایثارگران شهرستان ساوه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت:اجرای قانون صراحت دارد و دستگاه های اجرایی موظف هستند که در این راستا تفسیر به رای نکرده و با به کارگیری ایثارران مشمول در راستای حل بخشی از مشکلات معیشتی و اشتغال این قشر گام بردارند.

وی گفت: نرخ بیکاری ایثارگران استان مرکزی کمتر از ۲ درصد است درحالی که این شاخص در کشور  چهار درصد می باشد.

مدیرکل بنیاد شهید استان مرکزی خاطرنشان کرد: بهره مندی از سهمیه ۳۰ درصدی استخدام ایثارگران در دستگاه های دولتی و پرداخت تسهیلات خوداشتغالی از مسیر مهارت آموزی در سازمان فنی و حرفه ای  راهکارهای در دست انجام برای اشتغالزایی ایثارگران بیکار در استان است.

انصاری فر ادامه داد: در این راستا علاوه بر اعطای یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزا از سوی بنیاد شهید،‌ به کارفرمایان نیز به ازای استخدام هر ایثارگر ۵۰۰ میلیون ریال وام قرض الحسنه پرداخت می شود.

وی،‌ رفع مشکلات حوزه درمان برای جامعه ایثارگری استان را از اولویت های این نهاد عنوان کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی افزود: جامعه ایثارگری کشور و استان مرکزی در زمینه امور درمانی با مشکلاتی مواجه است که تلاش میشود با رعایت شاخص د هرم سنی و درصد جانبازی نسبت به حل آن ها اقدام شود.

انصاری فر اظهار داشت: محدودیت های منابع مالی سبب ایجاد چالش هایی در ارایه خدمات بهینه درمانی به ایثارگران استان مرکزی شده و مراکز درمانی و سازمان های بیمه گر نیز  توان محدود در همکاری  با این قشر را دارند.

وی یادآور شد،‌ پرداخت تمام هزینه‌های تحصیل فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۲۵ درصد از برنامه های در دستور کار این نهاد انقلابی است اما افزایش شمار دانشجویان و بالا رفتن هزینه ها سبب شده که با وجود حمایت های دولت در این بخش به خصوص شهریه ها مشکلاتی وجود داشته باشد.

استان مرکزی ۶ هزار و ۲۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

/۶۰۱۳/۶۵۳۹
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.