به گزارش خبر آنلاین استان مرکزی محمدکریم شفیعی  با اشاره به اینکه فراخوان سرمایه گذاری پروژه آفتاب در میدان شهدا به ارزش سیصد میلیارد ریال منتشر شده،گفت: پروژه سرمایه گذاری آفتاب برای تکمیل و بهره برداری به سیصد میلیارد ریال سرمایه گذاری نیاز دارد و اشخاصی که در این سرمایه گذاری شرکت کنند بعد از بهره برداری پروژه، هزینه های خود را به صورت واحدهای تجاری آماده پس خواهند گرفت.

وی در رابطه با طرح اجرایی پروژه سرمایه گذاری “بام اراک” واقع در کوه مستوفی بیان کرد: این پروژه آماده شده و درحال حاضر شهرداری مشغول رایزنی و انجام هماهنگی با اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی به منظور واگذاری مالکیت ۱۵۰ هکتار از اراضی کوه مستوفی است.

شفیعی ادامه داد:در همین راستا نیز تا کنون چند سرمایه گذار برای اجرای این پروژه اعلام آمادگی کرده و حتی طرح های مناسبی نیز ارائه داده اند که تمامی آن ها درحال بررسی و مذاکره می باشند.

شفیعی با بیان اینکه پروژه “بام اراک” ارزش سرمایه گذاری معادل ۶۰۰ میلیارد تومان داردتصریح کرد:  چندین پروژه در آن تعریف شده، که باید اجرای هر یک از آن ها را به سرمایه گذار متخصص خود واگذار کرد، لذا در راستای جذب مشارکت های حداکثری؛ فراخوان سرمایه گذاری در سطح کشور نیز منتشر  می شود.

شهردار اراک برای رفع مشکلات اجرای سرمایه گذاری در “دره گردو” نیز عنوان کرد: بنده برای رفع مشکلات سرمایه گذاری در دره گردو اراک و باز شدن گره چندین ساله آن، مستقیما با شخص استاندار مرکزی وارد گفت و گو و مذاکره شده ام که ایشان به شدت حمایت مجموعه دولت از اجرای طرح پیشنهادی شهرداری را اعلام کردند.

وی افزود: پیرو همین امر نیز مقرر شد  تا کارگروه ویژه ای به منظور اجرای سرمایه گذاری در “دره گردو” به ریاست استاندار مرکزی و حضور ادارات کل راه و شهرسازی، منابع طبیعی، میراث فرهنگی و سایر دستگاه های ذیربط تشکیل شود تا مالکیت یا بهره برداری بلند مدت اراضی “دره گردو” به شهرداری واگذار گردد.

 شفیعی خاطر نشان کرد: شهرداری برای تحقق توسعه شهری متناسب با معیارهای روز، طرح اجرای حدود ۱۰۰ پروژه سرمایه گذاری را تهیه کرده که به دلیل آن که برخی از این پروژه ها مانند “دره گردو” یا “بام اراک” در اراضی دولتی قرار دارند، برای اجرا نیازمند حمایت مدیران ارشد دولت هستند که خوشبختانه استاندار مرکزی توجه محسوسی به رفاه شهروندان اراکی دارد.

وی در رابطه با نقش استاندار مرکزی به منظور تسهیل روند اجرایی پروژه های سرمایه گذاری شهرداری اراک گفت:
بسیار قابل توجه و حائز اهمیت است به همین دلیل مدیریت شهری تمام تلاش خود را برای حفظ و گسترش هماهنگی های خود با شخص استاندار به خرج خواهد داد تا با ارائه راهکارهای مناسب، گامی بزرگ در توسعه شهری برداشته شود .

شهردار اراک درباره میزان سرمایه گذاری که قرار است طی سال جاری جذب شود،متذکر شد: پروژه آفتاب حدودا ۵۰۰ میلیارد تومان برای شهرداری آورده مالی به همراه خواهد داشت که درحال حاضر نیازمند انجام سی میلیارد تومان سرمایه گذاری است. در سوی دیگر پروژه “دره گردو” برای تبدیل شدن به یک منطقه نمونه گردشگری واقعی، دو هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز دارد که برای تحقق آن، چند فاز تعریف شده که این مهم برای برخی پروژه های دیگر مانند “بام اراک” نیز صدق می کند.

وی گفت: برای تسریع در اجرای پروژه های سرمایه گذاری ابتدا باید با انجام امور مختلف، اطمینان سرمایه گذاران برای ورود به اراک جذب شود که برای تحقق این مهم استانداری، دادگستری و سایر دستگاه های نظارتی می توانند کمک شایانی را به شهرداری داشته باشند چرا که اگر امنیت سرمایه گذاری در اراک تامین گردد، گام محکمی برای انجام سرمایه گذاری برداشته می شود

۴۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1227724
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.