این کتاب ۲۲۹ صفحه ای در سال ۱۳۹۷  با شمارگان یک هزار نسخه و قیمت ۱۷ هزار تومان به چاپ رسیده و در اختیار علاقه مندان گذاشته قرار گرفته است.

این کتاب دارای هشت فصل مجزا در موضوعات تاریخچه بودجه نویسی در ایران، کلیات و تعاریف بودجه، اصول اساسی بودجه نویسی، ساختارهای مورد نیاز تهیه و تنظیم بودجه، مراحل مختلف گردش بودجه، اجرای بودجه، امور نظارتی بر فرایند بودجه ، پیش بینی درآمدها و هزینه ها، مسایل و مشکلات بودجه ریزی در ایران و کسری بودجه و راهکارهای مدیریتی آن است.

نویسندگان این کتاب کوشیده اند نگاه همه جانبه نگری را در مفاهیم تئوری و عملی بودجه ریزی ارایه دهند و مباحث این کتاب به کونه ای ایرایه شده که علاوه بر مناسب بودن برای خوانندگان عمومی در حوزه آموزش عالی نیز می تواند کمک موثری برای دانشجویان رشته اقتصاد باشد.

در گردآوری و چاپ این کتاب از ۳۵ منبع و ماخذ داخلی و خارجی بهره گرفته شده است.

نویسندگان این کتاب در مقدمه آن عنوان کرده اند : بعد از انقلاب اسلامی تحولات مالی عمده ای در ایران رخ داده است که نظام بودجه ریزی این کشور را دستخوش تغییرات اساسی کرده و از سال ۱۳۸۴ به بعد برنامه های توسعه ای، نگاه دولت ها و ویژگی های حوزه های تولید و کسب و کار شرایط خاص را برای ایران رقم زده است.

۶۰۱۳/۳۰۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.