استاندار مرکزی گفت: ۳۵۰۰ نیروی آموزشی در آموزش و پرورش استان مرکزی کم داریم که نیاز است در خصوص بکارگیری نیروهای جدید بویره نیروهای بومی توسط کمیسیون آموزش تصمیمات لازم اتخاذ شود .

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، سیدعلی آقازاده در جلسه مشترک روسای دانشگاه‌های استان با اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در خصوص آموزش و پرورش اظهار کرد: ممکن است در استان مرکزی سرانه دانش‌آموزی در نرم کشوری باشد اما حدود ۲ هزار واحد آموزشی وجود دارد که این واحدها اکثرا واحدهای فرسوده هستند و تنها یک چهارم واحدها جدید هستند .

وی افزود: شهرهای اراک و ساوه که حدود ۶۰ درصد جمعیت استان را در بر دارند با مشکلات عدیده ای در این خصوص مواجه هستند .

استاندار مرکزی تصریح کرد: در آموزش و پرورش ۳۵۰۰ نفر کمبود نیرو وجود دارد که رفع این کمبود نیازمند تلاش کمیسیون آموزش در خصوص صدور مجوز بکارگیری نیروهای جدید به ویژه نیروهای بومی است چراکه نیروهای غیربومی پس از گذشت مدتی به شهر خود باز خواهند گشت .

آقازاده بیان کرد: اگر بتوانیم درخصوص ادغام دانشگاه‌ها برنامه ریزی کنیم برای آموزش و آینده کشور بسیار موثرتر خواهد بود. تجربه نشان داده که امروز در کشور هرچقدر دانشگاه‌ها ادغام کارشناسی شوند نتایج بهتری را شاهد خواهیم بود. در شأن دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی نیست که فاقد نمازخانه و سالن غذاخوری باشد .

وی ادامه داد: پبشنهاد بنده این است که در جمع بندی این جلسه  یک مبلغ گلوبال برای استان مرکزی در بودجه سال آینده در نظر گرفته شود .

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.