نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی خواستار توسعه کمی و کیفی دانشگاه صنعتی اراک شد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، علی اکبر کریمی در جلسه مشترک روسای دانشگاه های استان با اعضای کمسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود دانشگاه اراک با قدمت 50 ساله در استان مرکزی اظهار کرد: عملیات اجرایی سایت جدید این دانشگاه قریب به 20 سال است که شروع شده است، اما متاسفانه تا کنون پیشرفت فیزیکی چندانی نداشته است و با این اعتبارات قطره چکانی نیز نمی توان با روند مطلوبی به پیش رفت.

وی ادامه داد: هم اکنون خوابگاهی در این دانشگاه ساخته شده است که حتی راه ورود و خروج دانشجویان نیز هنوز برای آن راه اندازی نشده است که وجود چنین شرایطی به هیچ عنوان در شأن دانشگاه مادر استان نیست. امیدواریم با حمایت های مسئولین مربوطه هرچه سریع تر تکلیف این پروژه های نیمه تمام مشخص شود.

کریمی با بیان اینکه استان مرکزی به لحاظ تنوع صنایع خود یکی از قطب های اصلی صنعت کشور به حساب می آید، خاطر نشان کرد: دانشگاه صنعتی اراک نیز از جمله پتانسیل های خوب استان مرکزی است که در حدود 20 سال نیز از زمان تأسیس آن می گذرد، اما هنوز در قد و قواره یک استان صنعتی نتوانسته تا اهداف خود را محقق کند،؛ بنابراین نیاز است تا در زمینه توسعه کمی و کیفی این دانشگاه نیز گام بلندی از سوی مسئولین ذی ربط برداشته شود.

وی وجود یک دانشگاه در هر استان را بر اساس طرح کلی آمایش غیر منطقی دانست و افزود: ما از مسئولین مربوطه تقاضا داریم تا طرح آمایش به گونه ای ساماندهی شود تا استان هایی مانند استان مرکزی که از ظرفیت های صنعتی خوبی برخوردار هستند، بتوانند از پتانسیل های صنایع خود به نحو شایسته ای بهره مند شوند. هم اکنون در کنار دانشگاه مادر استان ما پتانسیل های دانشگاهی خوبی در شهرستان های تفرش و محلات داریم که باید این ظرفیت های عظیم حفظ شوند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به همجواری دانشگاه صنعتی اراک و سایت دانشگاه آزاد، پیشنهادی مبنی بر خریداری محوطه دانشگاه آزاد و الحاق آن به دانشگاه صنعتی اراک در گذشته مطرح شده بود که در این راستا تفاهم نامه ای نیز تهیه شده است و هیأت امنای دانشگاه صنعتی و دانشگاه آزاد نیز در جریان این موضوع قرار گرفته اند. متاسفانه علیرغم پیگیری هایی که تا کنون در زمینه تأمین بودجه مورد نیاز برای این کار صورت است، به دلیل عدم وجود ردیف تأمین و تجهیز دانشگاه صنعتی اراک، تا کنون امکان خرید این سایت برای دانشگاه صنعتی میسر نشده است که امیدواریم در سال آینده با در نظر گرفتن مصالح و منافع دانشگاه های استان، ردیف جدیدی برای خرید این سایت در نظر گرفته شود.

کریمی بر ضرورت توجه بر توسعه فعالیت های علمی و پژوهشی و ایجاد بستر مناسب برای افزایش تعاملات بخش صنعتی با دانشگاه تاکید کرد و افزود: خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته، از طرف معاون علمی ریاست جمهوری مجوز راه اندازی مرکزی شتاب دهی در برخی از دانشگاه های استان اخذ شده است که امیدواریم با تحقق این مهم و توسعه همه جانبه پارک علم و فناوری استان، بتوانیم حلقه ارتباط بین صنعت و دانشگاه را توسعه ببخشیم و زمینه را برای افزایش درآمدهای اختصاصی دانشگاه ها فراهم کنیم.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.