نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه به دلیل نقاط ضعف در سیستم آموزشی کشور فارغ‌التحصیلان دانشگاهی توان ایجاد شغل ندارد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محمدرضا منصوری در جلسه هم‌اندیشی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی ساوه اظهار کرد: باید ساز و کاری فراهم کرد تا فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به نیروی انسانی کارآفرین تبدیل شوند تا موضوع اشتغال پس از دانشگاه و متناسب با تحصیلات آموخته شده، ایجاد شود.

وی تصریح کرد: در صورتی که به مهارت و کارآفرینی فارغ التحصیلان دانشگاهی توجهی نشود قطعا سونامی بیکاری فارغ التحصیلان در مقاطع مختلف سراسر کشور را فرا خواهد گرفت.

منصوری در ادامه با اشاره به ظرفیت و پتانسیل بالای علمی در شهرستان ساوه گفت: برخی از رشته‌های دانشگاهی در ساوه در مقاطع مختلف می‌تواند زمینه جذب دانشجویان بیشتر را فراهم کند.

وی همچنین از سفر قریب الوقوع معاون فناوری رییس جمهور به ساوه خبر داد، و افزود: در این سفر برخی نیازهای حوزه آموزشی و فناوری شهرستان با حضور معاون رییس جمهور مطرح و تصمیم‌گیری خواهد شد.

نماینده ساوه و زرندیه در ادامه بر تخصیص اعتبارات و برطرف کردن موانع احداث فضای ساختمانی جهاد دانشگاهی ساوه تأکید کرد و افزود: فعالیت جهاددانشگاهی ساوه در حوزه‌های گوناگون علمی و فرهنگی موجب توسعه شاخص‌های ساوه شده است و باید موانع توسعه فعالیت‌های این نهاد انقلابی برطرف شود.

به گزارش ایسنا، مدیر کل دفتر امور مجلس وزارت آموزش و پرورش نیز گفت: پیگیری برای برطرف کردن مشکلات حوزه آموزش کشور توسط کمیسیون آموزش مجلس اولویت اصلی این کمیسیون است.

محمد خرم افزود: آنچه که به صورت لایحه و طرح در مجلس در جهت کمک به آموزش مطرح و تصمیم‌گیری می‌شود، خروجی مناسبی دارد.

وی افزود: نمایندگان مجلس بازرسین نانوشته دستگاه‌های اجرایی هستند و در واقع زبان گویای مشکلات مردم بوده و همواره با جسارت و شجاعت بالا در تمامی رده‌های ملی مطالبات مردمی را پیگیری می کنند.

خرم با اشاره به استقبال بالغ بر 10 هزار نفر از طرح‌ معلمین تمام‌وقت گفت: امسال این میزان به بیش از ۱۰۰ هزار نفر افزایش یافته است. و پیش‌بینی می‌شود تا ۴۰۰ هزار نفر در سال آینده افزایش یابد.

وی افزود: دغدغه‌های آموزش و پرورش فارغ از نگاه جناحی و گروهی از اولویت‌های کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس قرار دارد و در زمینه‌هایی همچون نوسازی، مدارس فرسوده، بازنشسته شدن نیروها، حق‌التدریسی‌ها و... دغدغه‌های زیادی وجود دارد.

این مقام مسئول در ادامه گفت: برای تجهیز مدارس نوساز ساوه هم آمادگی داریم تا در آستانه سال تحصیلی جدید بخشی از مشکلات را حل کنیم.

وی در مورد سه مدرسه خیرساز نیمه‌کاره در ساوه خواستار ارائه گزارشی جمع‌بندی شده از سوی مسئولان شهرستان برای وزارت آموزش و پرورش شد تا پیگیری‌های لازم بعمل آید.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA MicrosoftInternetExplorer4
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.