رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان مرکزی گفت: امسال از ابتدای کار پایگاه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی تاکنون، بالغ بر 13 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان از خدمات سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی بهره مند شدند.

 محمود عسگری در گفت‌و‌گو با ایسنا، منطقه مرکزی اظهار کرد: این نوآموزان از خدمات سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی بهره مند شدند. این طرح به طور میانگین تا اواسط شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در این طرح 20 پایگاه سنجش در قالب پایگاه های ثابت و سیار مناطق شهری و روستایی سطح استان را پوشش می دهند و پیش بینی می شود 21 هزار نوآموز و کودک بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی با مراجعه به این پایگاه ها مورد ارزیابی و غربالگری قرار گیرند.

عسگری بیان کرد: از مجموع 13 هزار نوآموزی که تاکنون به پایگاه های اولیه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی استان مراجعه کرده‌اند حدود 4 هزار نفر در حوزه‌های مختلف برای انجام معاینات تخصصی، به پایگاه تخصصی ارجاع داده شده اند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان مرکزی ادامه داد: طرح سنجش در زمینه های بهداشتی و تشخیص به موقع بیماری ها موثر خواهد بود. در پایگاه های سنجش اولیه کودکان و نوآموزان از نظر سلامت جسمی، بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی مورد ارزیابی قرار می گیرند که این ارزیابی‌ها در  بهبود فرآیند یادگیری دانش آموز تاثیر بالایی خواهد داشت.

 

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.