«احمد مرزبان» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:  یکهزار و ۹۰۰ هکتار بافت فرسوده و ناهمگون شهری و ۷۱۲ هکتار سکونتگاه غیررسمی در این استان وجود دارد که عمده سکونتگاه های غیرسمی در اراک و ساوه و بافت های فرسوده در اراک، دلیجان، محلات، آشتیان، غرق آباد، مامونیه و پرندک مستقر هستند.

وی اظهار داشت:  ۴۵۴ هکتار از وسعت کلانشهر اراک سکونتگاه غیررسمی است که بیشتر این مناطق با کاربری های غیرمسکونی، بدون مجوز شهرداری و رعایت اصول شهرسازی ایجاد شده است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: با قرارداد  وزارت راه و شهرسازی و بانک مسکن تمامی بافت های فرسوده  استان مرکزی مشمول تسهیلات کم بهره با نرخ سود ۹ درصد هستند.

مرزبان افزود :متقاضیان با استفاده از این تسهیلات مشارکتی می توانند نسبت به  تجمیع زمین های مجاور و  ساخت و ساز اقدام کنند.

وی اظهار داشت: مبلغ  تسهیلات پرداختی بلند مدت به ازای هر واحد درحال ساخت یا ساخته شده در کلانشهر اراک ۴۰۰ میلیون ریال و در سایر شهرهای تابع استان مرکزی ۳۰۰ میلیون ریال درصد پیش بینی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: علاوه بر پرداخت این تسهیلات، ۲۰۰ میلیون ریال دیگر نیز بابت هر واحد مسکونی به متقاضیان غیر حرفه ای ساخت با سود هجده درصد پرداخت می شود.

مرزبان افزود: این تسهیلات در تمامی نقاط استان مرکزی که کمیسیون ماده پنج، محله های هدف آن را مشخص کرده  اجرایی می شود.

وی اظهار داشت: پرداخت تسهیلات تنها به دارندگان سند مالکیت قابل پرداخت است  اما باتوجه به اینکه برخی از املاک محله های هدف قولنامه ای است، متقاضیان با مراجعه به اداره راه و شهرسازی و دریافت سند مالکیت می توانند از این مزایا بهره مند شوند.

 ۱۲۵ هزار نفر از جمعیت یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفری استان مرکزی( معادل ۱۳ درصد) ساکن محله های حاشیه ای و فرسوده هستند.

۲۳ درصد از جمعیت ۶۰۰ هزار نفری کلانشهر اراک در محله های حاشیه ای سکونت دارند.

۶۹۹۱/۶۰۱۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.