«محمدرضا حاجی پور» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: ۲۰۰ واحد تولیدی و صنعتی این استان  برای دریافت تسهیلات رونق تولید در سامانه بهین یاب  ثبت نام کردند که در مراحل  بررسی پرونده های موجود تا کنون ۳۰  متقاضی به بانک های عامل معرفی شده اند.

وی ادامه داد: سهمیه تسهیلات این استان امسال بیش از هفت هزار میلیارد ریال است که به زودی به بانک های عامل ابلاغ می شود و  صنایع سنگین، متوسط و سبک می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار داشت: تسهیلات امسال در قالب تبصره ۱۸ قانون بودجه و با نرخ بهره ۱۴ درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود و ‬ بر‬ اساس تصمیم‬ های‬ جدید، اختیار در حوزه تسهیلات به استان‌ها تفویض شده و اگر واحدی بیش از ‏سقف تعیین شده تسهیلات درخواست کرد پس از بررسی در کارگروه و تایید نیازسنجی رقم مذکور منظور می‬ شود.

حاجی پور گفت: متقاضیان می‌توانند درخواست خود را در سایت بهین یاب به آدرس www.Behinyab.ir ثبت و سپس با مراجعه به بخش اطلاعیه‌های سایت سازمان نسبت به تکمیل و ارسال پرسشنامه‌های تکمیلی اقدام کنند.

وی اضافه کرد: ۱۳ هزار و ۷۷ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید سال گذشته به یکهزار و ۶۰۰ واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی پرداخت شد که از مجموع تسهیلات پرداختی این استان هشت هزار و ۵۵ میلیارد ریال از محل منابع داخلی بانک‌ها و بقیه نیز از محل تسهیلات رونق تولید بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: بیش از نیمی از صنایع استان مرکزی از سال ۹۵ تاکنون موفق به دریافت تسهیلات اقتصادی شده‌اند که ضمن حفظ اشتغال موجود، میزان قابل توجهی اشتغال جدید ایجاد شد.

بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

۳۰۱۷/۶۰۱۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.