به گزارش ایرنا، سید «علی آقازاده» روز یکشنبه در نشست با مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی به مناسبت روز ملی مهارت افزود: این نهاد می تواند تکیه گاه مطمئنی برای آموزش جوانان در رشته های مختلف باشد که منجر به اشتغال شود.
وی اظهارداشت: عملکرد آموزشی فنی و حرفه ای استان مرکزی در قیاس با دیگر  استان ها مطلوب است و الگوهای کاربردی و اثربخشی را در مهارت ورزی ارایه کرده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: مهارت  شاخصه مهمی در اشتغال است و دستگاه هایی چون فنی و حرفه ای باید از بخش فنی فراتر رفته  و به حرفه های بازاریابی و فروش بپردازند.

«سعید فرخی»  اظهار داشت:  تغییر نگرشی در دوره های آموزش فنی و حرفه ای می تواند به بهبود مناسبات  بازار کار حرفه آموزان بیانجامد.

وی عنوان کرد: ظرفیت استان در اجرای طرح خانه به خانه باید  به منظور بهره مندی همه اقشار جامعه که شرایط دسترسی به آموزش های مهارتی را ندراند، به کار گرفته شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی گفت: شورای عالی مهارت در استان موفق به تنظیم سندی شده که  آموزش ها منطبق با مطالبه فراگیران و نیاز بازار کار در آن دیده شده است.

«سعیدرضا شاه محمدی» افزود: راه اندازی طرح ایران مهارت ویژه دانش آموزان مقاطع تحصیلی ۷، ۸ و ۹ است امکانی است تا دانش آموزان با زمینه های مهارتی برای شغل آینده خود آشنا شوند.

وی اظهار داشت: در سال های گذشته فقط نگاه ها معطوف به گرفتن مدرک دانشگاهی بدون داشتن مهارت بود و در سال های اخیر مدرک گرایی همراه با داشتن مهارت برای ورود به بازار کار مورد توجه قرار گرفته است.

شاه محمدی افزود: در اجرای طرح خانه به خانه ۲۰ شغل  در مناطق غیررسمی استان برای علاقه مندان ارایه می شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی گفت: توجه به کیفیت از اهم موضوعات مورد توجه آموزش های مهارتی این مجموعه است.

شاه محمدی بیان کرد: هدایت اشتغال مهارت آموزان از آمار شرکت کنندگان در دوره های آموزش مهمتر است.

سه مرکز جوار صنایع و چهار مرکز جوار دانشگاهی در استان با هدف هدایت اشتغال راه اندازی شده است.

۶۹۹۱/۶۰۱۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.