نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: فارغ‌التحصیل یقه سفید جز اینکه در آینده برای کشور مشکل ایجاد کند چیز دیگری در پی نخواهد داشت، باید به سمت تربیت فارغ‌التحصیل مهارت‌آموز حرکت کرد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، حجت الاسلام علیرضا سلیمی در آیین افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های بانوان شهرستان دلیجان در حوزه مهارت‌آموزی، کارآفرینی و اشتغال بیان کرد: یکی از معضلات امروز کشور خیل فارغ‌التحصیلان بیکار است و عمده این افراد مهارت لازم را کسب نکرده‌اند.

وی افزود: عدم آشنایی فارغ‌التحصیل با مهارت و فن باعث می‌شود به شغل مناسب دسترسی نداشته باشد. در برنامه ششم توسعه کشور افزایش 50 درصدی آموزش‌ها در بخش‌های مختلف و حرکت به سمت آموزش مهارت‌محور برنامه‌ریزی شده است.

سلیمی با بیان اینکه در بخش اجرای آیین‌نامه‌های مهارت‌افزایی و تخصیص اعتبارات با کندی مواجه هستیم، گفت: البته با پیگیری ویژه به دنبال حرکت نوین در این مسیر است و باید حتما به تحقق افزایش 50 درصد آموزش دست‌یابیم، اما با تاخیر در استراتژی‌ها روبرو هستیم و امید است در بحث آموزش فنی و حرفه‌ای جهشی حاصل شود.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اعتقاد داریم فارغ‌التحصیل یقه سفید جز اینکه در آینده برای کشور مشکل ایجاد کند چیز دیگری در پی نخواهد داشت، باید ریل عوض کنیم و مسیر را به سمت تربیت فارغ‌التحصیل مهارت‌آموز هدفگذاری کرد.

به گزارش ایسنا، در این آیین سیامک سلیمانی فرماندار دلیجان گفت: شهرستان دلیجان با استقرار واحدهای سنگین و نیمه سنگین در کشور شناخته شده است، اما استعدادهای فوق‌العاده‌ای در حوزه صنایع دستی دارد و تاکنون فنی و حرفه‌ای در زمینه آموزش علاقمندان و هنرجویان عملکرد خوبی داشته است و با حمایت و تعهدات فنی و حرفه‌ای در شهرستان، افق روشنی را فرا روی بخش صنایع‌دستی و آموزش هنرجویان متصور هستیم.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی با اشاره به 31 تیرماه تا 6 مرداد هفته کارآفرینی و آموزش فنی و حرفه‌ای در کشور، بیان کرد: سازمان آموزش و فنی حرفه‌ای وابسته وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی است و این اداره کل در استان مرکزی 21 مرکز آموزش ثابت و 267 آموزشگاه آزاد دارد.

سعیدرضا شاه‌محمدی اضافه کرد: سال گذشته بیش از 140 درصد عملکرد آموزشی در این مجموعه به ثبت رسیده است که جای تقدیر دارد و امروز در این نمایشگاه، تعامل بخش دولت و خصوصی را شاهد هستیم.

وی یکی از راه‌های کمک‌کننده به اشتغال جوانان را آموزش‌های مهارتی است و افزود: با توسعه فرهنگ مهارت‌آموزی می‌توان افراد را متقاعد کرد چراکه‌ این آموزش‌ها می‌تواند موضوع اشتغال و رونق تولید را حل کند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.