به گزارش خبرآنلاین مرکزی، سرهنگ حسینی صبح امروز در نشست مشترک مدیران شهری با ساکنین و کسبه خیابان حصار پیرامون بررسی اجرای طرح پیاده راه این خیابان، اولویت اصلی برای کاربران شهری و ترافیکی، را عابران دانست و گفت: از دیرباز سیاست‌گذاری اشتباهی در شهرها مبنی بر تعویض معابر از پیاده‌محور به سواره راه ایجاد شد و همین امر تصادفات عابران پیاده را افزایش داده است.

وی با بیان اینکه  در اراک و اغلب شهرها با پدیده تصادف عابران پیاده مواجه هستیم،  تصریح کرد : اگر یک کار و طرح به سود مردم است باید اجرایی شود و دغدغه ما نیز نجات جان افراد است و باید به سمتی حرکت شود که صدمه به عابران به حداقل برسد.

سرهنگ حسینی با بیان اینکه ۵۰ درصد تصادفات منجر به فوت و ۶۰ درصد تصادفات منجر به جرح در اراک مربوط به عابران پیاده است که به دلیل عدم رعایت راننده، عابر و یا فراهم نبودن زیرساخت‌ها صورت می‌گیرد، افزود: با ارائه طومار اهالی و کسبه خیابان حصار بالافاصله کارگروهی جهت بررسی تمامی موارد تشکیل شد.
وی خاطرنشان کرد :  هدف همه طرح‌ها خدمت‌رسانی به مردم است، اما در کلاف سردرگم ترافیکی اراک مگر پلیس چه میزان توان دارد؟ آیا تاکنون موردی بوده است که مردم در مواجهه با برخی از تخلفات از ماموران راهنمایی و رانندگی حمایت کنند؟

سرهنگ حسینی گفت: اگر مشکلی در طرح وجود دارد بیان شود، مسلما با بررسی اگر به سود  مردم نباشد قطعا جلوی طرح را می‌گیریم چراکه وظیفه ما خدمت‌رسانی به مردم است.  
رییس پلیس راهور استان تصریح کرد : بهترین خیابان جهت پیاده‌راه‌سازی با توجه به وضعیت موجود خیابان حصار است و باید اشکالات را با خرد جمعی رفع کرد و امید است با دید مثبت نسبت به طرح‌ها به سمت ارائه شکل نوینی از ترافیک معماری شهری حرکت کنیم.

سرهنگ حسینی متذکر شد:با توجه به وضعیت موجود، حصار بهترین خیابان برای پیاده راه سازی می باشد.

*طرح پیاده راه سازی خیابان حصار اراک که در بافت قدیمی شهر قرار دارد هفته گذشته مورد تصویب شورای اسلامی  قرار گرفت که اعتراض کسبه و ساکنین این خیابان را در پی داشت.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1216888
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.