تفاهم نامه ساخت پردیس سینمایی امید در ساوه با پنج سالن مجهز، فی مابین معاونت توسعه مدیریت سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری ساوه با حضور فرماندار، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی و جمع دیگری از مسئولین منعقد شد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، معاونت توسعه مدیریت سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست هماهنگی ساخت پردیس سینمای امید در ساوه یکی از طرح‌های اجرایی وزارت ارشاد را ساخت پردیس‌های سینمایی در شهرهای مختلف کشور برای تحقق شعار"ایران تهران نیست" بیان کرد.

رمضانعلی حیدری خلیلی افزود : در اجرای این طرح برای ۲۰ شهر در ۲۰ استان کشور پردیس سینمایی احداث می‌شود که شهرستان ساوه به عنوان نخستین شهرستان استان مرکزی شناخته شده است و با احداث این پردیس شاخص‌های فرهنگی ساوه ارتقاء خواهد یافت.

وی با تاکید بر زودبازده بودن اجرای طرح پردیس سینمایی امید زود گفت: پیش بینی می شود این طرح ظرف مدت 6 ماه عملیاتی شود و در دهه فجر شاهد بهره برداری از آن باشیم و با افتتاح آن فیلم‌های منتخب جشنواره فیلم فجر در ساوه به نمایش گذاشته خواهد شد.

به گزارش ایسنا، معاون استاندار و فرماندار ساوه نیز بر توسعه شاخص‌های فرهنگی در شهرستان تاکید کرد و افزود: کار فرهنگی در ساوه خریدار زیادی دارد و اجرای این طرح زمینه ساز توسعه شاخص‌های فرهنگی خواهد شد.

علی میرزایی، پائین بودن سرانه فرهنگی و تفریحی در ساوه را یک کمبود جدی و در عین حال آسیب‌زا دانست و افزود: احداث پردیس سینمایی بستر ساز حضور بسیاری از هنرمندان و رویدادهای فرهنگی در شهر کهن و متمدن ساوه خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز گفت : با ساخت این پردیس سالن فعلی سینما (سلمان ساوجی) با همان کاربری آمفی تئاتر فعالیت خواهد کرد تا نظر هنرمندان این شهر در برخورداری از یک سالن آمفی تئاتر تامین شود.

حجت الاسلام دانشی افزود : پیش‌بینی می‌شود این طرح در سال 1398 به بهره برداری برسد و مردم این شهرستان از خدمات آن بهره‌مند شوند.

شهردار ساوه نیز گفت : طرح پردیس سینمایی امید در شورای شهر ساوه مطرح و به تصویب رسید و عملیاتی شدن اجرای آن در دستور کار مجموعه مدیریت شهری قرار گرفت.

سید مهدی حسینی افزود : با پیگیری از طریق وزارت ارشاد، احداث پردیس سینمائی در ساوه در دستور کار قرار گرفت و قرار است 700 میلیون تومان از محل وزارت ارشاد، ۵۰۰ میلیون تومان از طریق سازمان شهرداری‌ها و مابقی از طریق شهرداری ساوه   تامین شود.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA MicrosoftInternetExplorer4
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.