مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: شهاب‌سنگ باید به برندی جهانی برای شهر نراق تبدیل شود.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان، علیرضا ایزدی در مراسم تجلیل از راهنمایان گردشگری و خادمین میراث فرهنگی شهر تاریخی نراق که با حضور دکتر رضاعی مسئول و ناظر پایگاه‌های تاریخی کشور برگزار شد، افزود: نراق دارای یک پیشینه ارزشمند فرهنگی تاریخی است.

وی با بیان اینکه بواسطه موهبت الهی در این شهر تاریخی یک اتفاق خوب افتاده که آن وجود شهاب‌سنگ است و ما می توانیم آن را معرفی و تبدیل به برند جهانی کنیم، اظهار کرد: جشنواره جوزغند نراق از رویدادهای مهم این شهر تاریخی است که ما آمادگی داریم در این  رویداد فرهنگی مشارکت و همکاری کنیم.

وی در ادامه از معاون و ناظر امور پایگاه‌های کشور که در این مراسم حضور داشت خواستار تملک یک خانه تاریخی به عنوان پایگاه شهر تاریخی نراق و حمایت مشارکت‌های مردمی با همکاری فرماندار و سازمان میراث فرهنگی شد و گفت: تقویت گردشگری تنها چیزی است که می تواند از مهاجرت مردم منطقه جلوگیری کند.

وی افزود: خواسته ما تقویت پایگاه نراق و در نظر گرفتن بسته تشویقی برای مشارکت مردمی است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان گفت: نراق پرچم برافراشته دارد و گستردگی فرهنگی نراق از جمعیت ۳۰۰۰ نفری آن بسیار بزرگ تر است.

در پایان مراسم از راهنمایان گردشگری و اساتید و پژوهشگران حوزه مرمت و معماری بافت تاریخی نراق تجلیل شد و به رسم یاد بود لوح تقدیر و تندیس به آآآنان اهدا شد.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.