نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح ساختار بودجه اصلاح ساختار اداری را به دنبال دارد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، سید مهدی مقدسی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مرکزی تصریح کرد: استان مرکزی با 420 میلیارد تومان 1.7 درصد اعتبارات کل کشور را در اختیار دارد و باید نگاه ویژه ای به اعتبارات ملی داشت.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 3 هزار میلیارد اعتبارات ملی به استان اختصاص یافت، افزود: از مجموع اعتبارات ملی 4.6 درصد توسط استان مرکزی جذب شد و امسال نیز باید در جهت جذب منابع ملی اهتمام داشته باشیم چراکه این منابع بخش عمده‌ای از مشکلات استان را رفع می‌کند.

مقدسی بیان کرد: سال گذشته با دعوت از رییس سازمان منابع طبیعی کشور 22 میلیارد تومان اعتبار به استان تخصیص یافت و امسال نیز باید از چنین ظرفیت‌های ملی بهره‌مند شویم.

وی با اشاره به اینکه 80 درصد اعتبارات کشور ملی است که می‌توان با جذب آن کمبودهای را جبران کرد، افزود: اصلاح ساختار بودجه در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد، با اصلاح ساختار بودجه سهم استان و اختیارات استان را می‌توان افزایش بخشید، سازمان‌های کشوری نباید در استان‌ها دخالت داشته باشند، اما این دخالت انجام می‌گیرد و در واقع انحراف اصلی در این دخالت‌هاست.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اصلاح ساختار بودجه کشور را عامل اصلاح ساختار اداری کشور دانست و گفت: چرا باید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در جزئی‌ترین امور استان‌ها دخالت داشته باشند؟ باید استان‌ها و اختیار استانداران افزایش یابد. در سال 99 رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور باید اعتماد کند و قبل از اتمام برنامه ششم توسعه سهم استان‌ها از منابع را به 30 درصد افزایش برساند.

وی در خصوص اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان مرکزی بیان کرد: اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان 930 میلیارد تومان بود که تاکنون 970 میلیارد تومان به استان داده شده است، البته به برخی از پروژه‌ها بیشتر و به برخی از پروژه کمتر اعتبار تخصیص یافته است.

مقدسی اضافه کرد: اگر پروژه‌های سفر را به صورت موردی و ردیفی بررسی کنیم، هنوز 94 میلیارد تومان از تخصیص اعتبارات باقی مانده است، اما در کل رقم تخصیص یافته 970 میلیارد تومان است که با تخصیص 94 میلیارد تومان باقیمانده برای برخی از پروژه‌ها، اعتبارات سفر هیات دولت به استان مرکزی به بیش از هزار میلیارد تومان می‌رسد.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.