معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: شفاف سازی و الکترونیکی شدن امور از بروز فساد جلوگیری می‌کند.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، بهروز اکرمی در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز استا مرکزی راهکار جلوگیری از فساد را شفاف‌سازی و انجام امور بر بستر الکترونیک دانست و گفت: تمام دنیا ارتباط ارباب رجوع و کارمند را قطع می کند چون این ارتباط احتمال فساد را به دنبال دارد و بر مدار الکترونیکی شدن امور حرکت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه برای رصد فرآیند خرید گندم و توزیع آرد باید کل سیستم و مسیر الکترونیکی باشد و سامانه‌ای در سازمان جهاد کشاورزی ایجاد شود، افزود: الکترونیکی کردن فرآیندها رافع مشکلات و عامل بسته شدن گلوگاه فساد است و مبارزه علمی با قاچاق را رقم می‌زند.

اکرمی با بیان اینکه با اقدامات همسو و مشترک می‌توان دستاوردهای بزرگی را رقم زد و در این مسیر باید از ظرفیت تعزیرات حکومتی حتی در حوزه پیشگیری از قاچاق بیشتر استفاده کرد، افزود: موتورینگ روند امور در حوزه گندم، جو و آرد باید توسط سازمان جهاد کشاورزی و شرکت غله و خدمات بازرگانی مدنظر قرار گیرد.

وی بر ضرورت استفاده از سامانه جامع انبارها در حوزه نگهداری گندم، رصد بازار مصرف در کنار بازار تولید و انجام امور بدون ایجاد حساسیت از طریق برخی اظهارنظرها و رفتار تاکید کرد.

معاون استاندار با اشاره به انگیزه‌های متفاوت در عدم تحویل گندم همچون افزایش احتمالی قیمت گندم، افزود: باید در قبال این انگیزه‌های متفاوت تصمیمات اتخاذ کرد و همه امور را با یک تصمیم واحد و نسخه مشترک مدیریت نکرد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.