مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: ۲۸ پروژه عمرانی همزمان با هفته بهزیستی در استان مرکزی به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، زهرا امینی در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی اظهار کرد: شعار این هفته در سال 98 "بهزیستی در گام دوم، شفافیت و توانمندسازی، ارتقای سلامت اجتماعی" است.

وی افزود: در این هفته در شهرهای مختلف استان مرکزی برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته شده به طوری که در شهرستان اراک 14 واحد مسکونی مددجویی، کارگاه خیاطی گروه همیار، گروه همیار عکاسی، کمپ ترک اعتیاد برگزیدگان زندگی دوباره، کمپ ترک اعتیاد طلوع خورشید آزادی، کارگاه شیرینی پزی نوین و مرکز شماره 2 کودکان کار و خیابانی افتتاح می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با اشاره به پروژه‌های در نظر گرفته شده در هفته بهزیستی در شهرهای مختلف استان مرکزی تصریح کرد: کارگاه خیاطی شرکت تعاونی فراگیر معلولین شهرستان خمین و موسسه پیشگیری بیکران امید در دلیجان، مجتمع خدمات بهزیستی مهاجران، دامداری صنعتی و یک واحد منزل مسکونی دو معلوله در شهرستان شازند نیز در این هفته به بهره‌برداری می‌رسد.

امینی بیان کرد:  در تفرش نیز مرکز توانبخشی ذهنی فروغ مهر کوثر، در فراهان مسکن دو معلوله، در خنداب روستا مهد ستاره‌های آینده دهنو، در کمیجان کلینیک مددکاری اجتماعی پویش، در ساوه موسسه غیرانتفاعی پایدار میثاق مهر ساوه، مرکز مشاوره تخصصی راز، گروه همیار شایان مهر و در محلات مهد کودک شهری، مجتمع خدمات بهزیستی، گلخانه و در زرندیه مسکن مددجویی افتتاح می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با اشاره به برنامه های هفته بهزیستی در استان گفت: برگزاری جشن جهت بازنشستگان، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، دیدار با مددجویان، برگزاری تتاتر خیابانی، شرکت گروهی در نماز جمعه و سخنرانی قبل از خطبه‌ها، غبارروبی مزار شهدا از جمله برنامه های این هفته در استان مرکزی است.

امینی اضافه کرد: افتتاح نمایشگاه، برگزاری مسابقات مختلف، ارائه خدمات توان‌بخشی و مشاوره بهزیستی شامل خدمات فیزیوتراپی، کاردرمانی و مشاوره، دیدار با استاندار مرکزی، اردوی بانوان و استقرار طرح شمیم خدمت از دیگر برنامه‌های هفته بهزیستی در استان مرکزی است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین امروز افتتاح مراکز توانبخشی سراسر کشور  با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور از طریق ویدئوکنفرانس انجام شده است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی اضافه کرد: در طرح مسکن ویژه مددجویان دومعلول به بالا حدود  ۲۸۰ خانواده دو معلول به بالا در استان دارای مسکن شدند. بالغ بر ۹۸۰ خانواده دو معلول به بالا در استان وجود دارد.

امینی ادامه داد: از سال گذشته تاکنون ۹۲ نفر از خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی از پرداخت بهای آب، برق، گاز و تلفن معاف شدند، همچنین در این مدت برای هزار و ۱۴۲ مددجو ایجاد اشتغال شده است که ۵۹۹ اشتغال ایجاد شده در قالب تسهیلات وام‌های قرض الحسنه بوده و به هر مددجو ۲۰ میلیون تومان تسهیلات با سود ۴  درصد ارائه شده و مجموعا ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای ایجاد اشتغال مددجویان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه ۹۸ درصد اعتبارات بهزیستی از سال گذشته تاکنون در راستای ایجاد اشتغال مددجویان بهزیستی جذب شده است گفت:  ۳۳ کمپ حوزه ماده ۱۵ در استان مرکزی وجود دارد که از این تعداد  ۱۷ کمپ در اراک و مابقی در شهرستان‌هاست، همچنین یک مرکز ماده ۱۶ در روستای مالک آباد اراک توسط بخش غیردولتی ارایه می‌شود که ظرفیت آن 100 نفر است. 

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی خاطرنشان کرد: از ابتدای طرح نهضت مسکن ویژه مددجویان، معلولین و زنان سرپرست خانوار تاکنون ۲ هزار و ۳۲ واحد مسکونی با اعتبار ۳۹ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال کمک بلاعوض دولت به جز کمک خیرین به مددجویان استان مرکزی واگذار شده است.

امینی افزود: از سال گذشته تاکنون دو مرکز کودکان کار جهت حمایت و ساماندهی کودکان کار در استان ایجاد شده است. بیشترین آمار کودکان کار مربوط به شهرستان اراک است و در مجموع 232 کودک کار در استان مرکزی شناسایی شده اند.

وی خاطرنشان کرد: در طرح غربالگری اضطراب سالانه هزار و 500 تا دو هزار کودک غربالگری می‌شوند که از این تعداد 548 کودک مضطرب شناسایی و 318 کودک برای دریافت مشاوره مراجعه کردند.

 

 

 

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.