معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان مرکزی با بیان اینکه سال گذشته 140 عنوان کتاب توسط جهاددانشگاهی رونمایی شده گفت: پیش بینی بر این است که امسال این عنوان کتاب‌ها به 1560 جلد افزایش پیدا کند.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، غلامی در مراسم رونمایی از ترجمه کتاب "مورخان مسلمان و تاریخ نگاری"  اظهار کرد: جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، پژوهش و آموزشی فعالیت‌های خوبی را به عنوان یک نهاد انقلابی دنبال می‌کند.

وی افزود: سازمان انتشارات یکی از  بخش‌هایی است که در زیرمجموعه معاونت فرهنگی وجود دارد که فعالیت‌های متفاوتی را در بحث چاپ و نشر کتاب و ارائه و فروش کتب ارائه می‌کند.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان مرکزی تصریح کرد: ایجاد ارتباط سازنده با اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، برگزاری نشست‌ها و معرفی و نقد کتب دانشجویی، برگزاری و شرکت در  نمایشگاه‌های تخصصی از مجموعه فعالیت‌هایی است که توسط این معاونت در حال انجام است.

غلامی ادامه داد: یکی از فعالیت‌های شاخص که در دو سال اخیر صورت گرفته رونمایی از کتاب است که در فعالیت‌های برنامه ششم توسعه جهادکشاورزی نیز گنجانده شده است.در این زمینه تقریبا از سال گذشته ماهیانه یک رونمایی کتاب انجام می‌شود. رویکرد جدید این برنامه این است که رونمایی در محل فعالیت مولف ویا مترجم باشد که سبب ایجاد انگیزه برای فرد و سایر افراد باشد.

وی بیان کرد: جهادانشگاهی در سال 97 بیش از 140 عنوان کتاب به چاپ رسانده و در نظر دارد  و که این میزان چاپ به بیش از 150 جلد برسد.هفته گذشته در گردهمایی مدیران انتشارت جهاددانشگاهی کشور شعبه انتشارات استان مرکزی جز شعبات برتر شناخته و معرفی شد.

به گزارش ایسنا، کتاب "مورخان مسلمان و تاریخ نگاری" به زبان عربی نوشته شده و ترجمه و تحقیق آن به زبان فارسی قریب یک سال زمان برده است.

پایان یک نسخه از این کتاب به همسر شهید عبدالله خسروی به یاد شهید و شهدای مدافع حرم تقدیم شد.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA MicrosoftInternetExplorer4
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.