رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی از دستگیری کلاهبرداران حرفه‌ای در پوشش خریداران صوری محصولات غذایی خبر داد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ حسینی رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی از دستگیری کلاهبرداران حرفه‌ای و اعتراف آنان به 6 فقره کلاهبرداری از شهروندان در پوشش خریداران صوری محصولات غذایی خبر داد.

حسینی گفت: در پی اعلام شکایت‌هایی به پلیس آگاهی استان مرکزی در خصوص کلاهبرداری از چند فروشنده مواد غذایی در شهر اراک، موضوع به طور ویژه در دست بررسی ماموران آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: : با آغاز تحقیقات تخصصی از سوی کارآگاهان پلیس مشخص شد که شاکیان به‌منظور تبلیغ محصولات خود، تبلیغات گسترده‌ای در فضای مجازی داشتند و در یکی از این خرید و فروش‌ها افرادی ناشناس به عنوان خریدار محصولات غذایی با آنان ارتباط برقرار کرده و تقاضای بارگیری محصولات غذایی خود را مطرح می‌کنند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: بعد از تخلیه بار، فروشندگان مواد غذایی که چنین می‌پنداشته‌اند که با افرادی معتبر در حال داد و ستد هستند، درمی‌یابند که این افراد بعد از تحویل بار، دیگر جوابگوی تماس‌های آنها نبوده و بدون پرداخت هیچ‌گونه وجهی، مکان تحویل بار را تخلیه کرده و از این طریق از آنها کلاهبرداری شده است.

سرهنگ حسینی در ادامه افزود:‌ با پیگیری‌های تخصصی کارآگاهان پلیس، سرنخ‌هایی از باند 3 نفره متهمان متواری، به دست آمد و پس از هماهنگی با دستگاه قضایی برنامه‌ریزی لازم برای دستگیری این افراد که اهل و ساکن یکی از استان‌های هم‌جوار استان مرکزی بود، آغاز شد.

وی گفت: سرانجام در یک برنامه‌ریزی عملیاتی و در تحقیقاتی تخصصی،‌ متهمان در مخفیگاه خود شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی  استان مرکزی با اشاره به اعتراف متهمان به 6 فقره کلاهبرداری از فروشندگان مواد غذایی افزود: با اتمام تحقیقات فنی پلیس، تمامی مواد غذایی کلاهبرداری شده نیز از متهمان کشف و به مالباختگان تحویل داده شد.

حسینی اعتماد بی‌جا به افراد، بدون شناخت کافی نسبت به آنها را یکی از عوامل زمینه‌ساز اصلی در وقوع این‌گونه کلاهبرداری‌ها دانست و از شهروندان خواست در مراجعه با این افراد دقت نظر و هوشیاری لازم را داشته باشند و مراتب مشکوک را از طریق تلفن 110 به پلیس گزارش کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.