«لادن مهدوی» روز چهارشنبه به مناسبت هفته ارتباطات و روابط عمومی در گفت و گو با ایرنا افزود: در حال حاضر در استان مرکزی بیش از 50 کسب و کار نوپا و استارت‌آپ بومی حوزه ICT فعالیت دارند که برخی از آن ها با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت از محل وام وجوه اداره شده، از حمایت های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بهره مند شده اند.
وی اظهار داشت: تدوین و ابلاغ ساز و کار جدید مراکز توانمندسازی و تسهیل گری کسب و کارها در سازمان فناوری اطلاعات ایران، که در آن استان مرکزی با قرارگیری در منطقه 2 کشور در کنار استان های تهران، البرز، قزوین، گیلان و مازندران لحاظ شد نیز تاثیر مهمی در افزایش وانایی های فنی، تخصصی و اقتصادی کسب و کارهای نوپای مبتنی بر فاوا در استان خواهد داشت.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی گفت: پیگیری های استانی همزمان و هماهنگ با کشور، به منظور بهره برداری حداکثری صاحبان کسب و کارهای استانی از مزایای پیش بینی شده، در دست اقدام است.
مهدوی، از خودکفایی 100 درصدی در تولید تجهیزات امنیتی شبکه ملی اطلاعات خبر داد و گفت: تامین زیرساخت ارتباطی شبکه ملی اطلاعات به عنوان یکی از وظایف مهم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.
وی با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات از سه لایه زیرساخت، خدمات و محتوا تشکیل شده است، افزود: با عنایت به تاکیدات مقام معظم رهبری بر راه اندازی شبکه ملی اطلاعات به عنوان رکن مهم فضای مجازی، اقدامات قابل توجهی در لایه تامین زیرساخت های شبکه ملی اطلاعات صورت گرفت به طوری که در 18 ماه اخیر بیش از 80 درصد از سند تبیین الزامات شبکه ملی اطلاعات از سوی وزارت ارتباطات محقق شده است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی ضمن اشاره به 50 اقدام کلان انجام شده از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دوره زمانی یاد شده، میزان سرمایه‌گذاری بخش دولتی در این زمینه را رقمی بالغ بر 26 میلیارد ریال و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را 70 هزار میلیارد ریال اعلام کرد.
مهدوی، دستیابی به خودکفایی را یکی از دستاوردهای مهم کشور در این حوزه دانست و افزود: در تولید تجهیزات امنیتی شبکه ملی اطلاعات خودکفایی 100 درصدی حاصل شده است و خودکفایی 70 درصدی در تولید تجهیزات شبکه ثابت و 30 درصدی تجهیزات گسترش شبکه همراه در کشور محقق شده است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی گفت: افزایش کیفیت ارتباطات از طریق شبکه ملی اطلاعات در داخل کشور به بیش از 80 برابر شبکه اینترنت رسیده است.
وی ادامه داد: کاهش 50 درصدی هزینه ارتباطات داخلی نسبت به اینترنت برای کاربران از جمله دیگر خدمات ارائه شده توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.
مهدوی افزود: رشد 400 درصدی محتوای داخلی از سال 96 تاکنون و تولید 200 هزار اپلیکیشن داخلی از دیگر دستاوردهای این حوزه است که ایجاد اشتغال و رونق فعالیت های اقتصادی را به همراه داشته است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی گفت: تصویب طرح نوآفرین با پیگیری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مینه ساز ایجاد تحول در حوزه استارت آپ ها و شرکت های نوپا است.
مهدوی افزود: این طرح مشکلات بیمه، مالیات و جذب سرمایه گذاری استارت آپ هایی که در مراحل اول رشد هستند را رفع می کند.
استان مرکزی با 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.
6991/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.