«علی زندی فر» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نقاط پرخطر در جاده های این استان در پنج سال اخیر از 117 به 32 مورد کاهش یافته است و به منظور کاهش حوادث رانندگی جاده ای در سال جاری قرا است که نقاط خطرافرین به 22 مورد کاهش یابد.
وی ادامه داد: در راستای آشکار سازی موارد خطر و کاهش حوادث رانندگی جاده های استان مرکزی باید در طراحی و نگهداری ‌راه به گونه ای عمل شود که بهره‌برداران بیشترین ایمنی را داشته و در صورت انحراف از مسیر و یا برخورد با دیگر خودروها کمترین خسارت را متحمل شوند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی گفت: این استان با تجهیز 260 کیلومتر از جاده های استان به سامانه روشنایی در زمره سه استان برتر کشور است و این مهم افزایش امنیت و آرامش را برای رانندگان را تضمین می کند.
زندی فر افزود: از مجموع نقاط پر حادثه حذف شده جاده ای استان مرکزی 30 تقاطع ورودی به راه های اصلی روشن شده که تاثیر بسزایی در کاهش خسارات و تصادف ها دارد.
وی ادامه داد: حذف تقاطع پر خطر پیچ آینه (گردنه رنگرز) در جاده قدیم ساوه - تهران را از جمله نقاط پر خطر در استان مرکزی است که در دهه اخیر آمار تلفات این جاده از 750 نفر به کمتر از 450 نفر رسیده است.
6 هزار و 400 کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن راه های روستایی است.
روزانه حدود 490 هزار وسیله نقلیه از مسیرهای جاده ای این استان تردد می کنند.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.