دکتر «جواد جواهری» روز یکشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: مشمولان این طرح را افراد بالای 30 سال، زنان باردار و بیماران کلیوی شهرستان تشکیل می دهند.
وی ادامه داد: 27 اردیبهشت روز جهانی کنترل فشار خون نامگذاری شده و با اجرای این طرح آمار دقیقی از مبتلایان به این بیماری خاموش به دست می آید.
سرپرست دانشکده علوم پزشکی خمین اظهار داشت: فشار خون بالا زمینه ساز ابتلا به بیماری های قبلی و عروقی و دیگر امراض غیرواگیر است و سالانه میلیون ها نفر جان خود را به دلیل فشار خون بالا از دست می‌دهند.
جواهری گفت: مصرف بی رویه نمک، استرس و چاقی از عوامل ابتلا به فشار خون است و مبتلایان به آن در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و سایر بیماری های غیرواگیر هستند.
وی، کاهش فعالیت فیزیکی، تغییر سبک زندگی، افزایش تمایل به غذاهای آماده سلامت کشور را با خطر مواجه می کند که اصلاح آن به فرهنگ سازی و آگاهی دهی درست به جامعه محقق می شود.
سرپرست دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: تمام افراد بالای 30 سال، زنان باردار و بیماران کلیوی می توانند برای دریافت خدمات رایگان سنجش فشارخون به مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، پایگاه های سلامت، خانه های بهداشت و بیمارستان این شهرستان مراجعه کنند.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای 105 هزار نفر جمعیت و یک بیمارستان با خدما ت درمانی و بستری است.
9930/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.