به گزارش ایرنا،‌ حجت الاسلام «سید ابراهیم حسینی» روز یکشنبه در نشست شورای زکات، ‌افزود: درآمدهای حاصله از جمع آوری زکات به خصوص فطریه مومنان باید اقشار محروم و نیازمندان جامعه را منتفع کند.
وی گفت: جمع آوری فطریه باید قانونمند باشدو تشکل ها و سازمان های مردم نهاد نمی توانندهرکدام برای خودشان صندوق داشته باشند زیرا بر اساس احکام فقهی درآمدهای زکات فطریه در اختیار ولی امر مسلمین است و باید جمع آوری و توزیع آن با هماهنگی شورای زکات باشد.
وی تاکید کرد: لازم است در ساوه که همه بخش ها حول محور شورای زکات شهرستان اقدام به جمع آوری زکات فطریه کنند و مبالغ جمع آوری شده را با کمک کمیته امداد امام خمینی (ره) به نیازمندان واقعی اهدا شود.
حجت الاسلام حسینی گفت: رفتارهای متولیان جمع آوری زکات باید برای مردم انگیزه بخش باشد و رفع مشکلات معیشتی مردم و کمک به فقرا در صدر برنامه ها قرار گیرد.
امام جمعه ساوه همچنین در مورد برگزاری نماز عید سعید فطر، ‌گفت: بر اساس فتوای بسیاری از مراجع عظام تقلید نماز عید فطر باید به صورت متمرکز اقامه شود و احتیاط است که از اقامه متفرقه این آیین عبادی در شهرستان پرهیز شود.
معاون استاندار مرکزی و فرماندار ساوه نیز، ‌گفت: در جمع آوری زکات فطریه باید قانونمندی در دستور کار همه ارکان باشد.
«علی میرزایی» اظهار داشت: باید طبق دستورالعمل و بخشنامه ها در خصوص جمع آوری و توزیع زکات فطریه میان نیازمندان با محوریت شورای زکات اقدام شود.
وی گفت: رعایت عدالت و موازین شرعی در توزیع منابع حاصل از زکات فطریه در شهرستان ساوه باید در دستور کار قرار گیرد.
فرماندار ساوه تاکید کرد: برخی از گروه های نیازمند جامعه مانند بیماران سرطانی که متحمل هزینه های سنگینی برای تامین داروها و روند درمانی خود می شوند نیز باید مورد توجه ویژه قرار گیرند.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ساوه نیز،‌ گفت: هر موسسه،‌ خیریه یا سازمان مردم نهاد که قصد جمع آوری زکات فطریه دارد باید از سوی شورای زکات و فرمانداری مورد تایید باشد سپس اقدام به نصب صندوق کند.
«عباس محمدی هزاوه» افزود: پیش بینی امسال برای جمع آوری زکات فطریه در شهرستان ساوه حدود 10 میلیارد ریال است که پس از جمع آوری با تدبیر شورای زکات شهرستان و استان نسبت به توزیع آنها میان نیازمندان به خصوص جامعه تحت پوشش کمیته امداد اقدام می شود.
وی گفت: در تدابیری که اتخاذ شده،‌ قرار است از طرف بخشداران شهرستان به همه دهیاران و شوراهای روستایی برای همکاری با شورای زکات رایزنی های لازم به عمل آید و اداره آموزش و پرورش نیز از توزیع هرگونه پاکت جمع آوری زکات فطریه در مدارس ممانعت کند.
به گفته این مسئول،‌ شهرداری ها و شوراهای اسلامی شهرها نیز نسبت به انجام تبلیغات لازم در مورد فطریه و پرداخت آن به شورای زکات اقداماتی انجام خواهند داد.
محمدی هزاوه گفت: همه صندوق های جمع آوری زکات فطریه در شهرستان باید مهمور به مهر شورای زکات شهرستان باشند و پس از جمع آوری صندوق های مستقر در مصلی امام علی (ع) شمارش وجوه دریافتی با حضور نمایندگان عوامل اجرایی انجام می شود و در فاصله 48 ساعت بعد از این اقدام،‌ مراتب به رئیس شورای زکات و دبیرخانه آن اعلام می شود.
شهرستان ساوه با 285 هزار نفر جمعیت پس از اراک،‌ دومین کانون جمعیتی استان مرکزی محسوب می شود.
6539/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.