به گزارش ایرنا، رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک روز شنبه در صحن رسمی شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: این خواهرخواندگی باید طبق مزیت و شرایط های هر دو طرف عملیاتی شود.
'کاوه فلک افلاکی' افزود: در گذشته اراک با چند شهر دنیا خواهرخواند گی داشته اما باید فعالیت اقتصادی و فرهنگی از این مهم عاید شهر شود در غیر این صورت این خواهرخواندگی ها فقط هزینه کرد است.
وی در ادامه اظهار داشت: راهکارهای لازم برای ورود شهرداری اراک به باشگاه داری ورزشی مورد بررسی قرار گیرد.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: وزارت کشور شوراها را از باشگاه داری منع کرده است اما در چند شهر از جمله تبریز و بندر انزلی باشگاه داری فعال است.
شهردار اراک نیز گفت: استاندار مرکزی تاکید بر تسریع در وضعیت باشگاه ورزشی شهرداری دارد.
'محمد کریم شفیعی' افزود: قرار بود مجموعه استانداری مکاتبه ای با وزیر کشور انجام دهند تا مجوز باشگاه اخذ شود.
وی گفت: برای ایجاد تعدادی چشمه سرویس بهداشتی در اراک باید از ظرفیت موجود شهر مانند مساجد استفاده شود.
'محمد کریم شفیعی' افزود: لازم است ورود و خروج به سرویس بهداشتی مساجد از مکانی مجزا به محوطه مسجد انجام شود و با هیات امنا مساجد نیز هماهنگی صورت گیرد.
وی ادامه داد: شهرداری 50 دستگاه اتوبوس با 200 میلیارد ریال تسهیلات خریداری کرده ‌است.
شفیعی افزود: 6 میلیارد ریال اقساط مربوط به هفت ماه تسهیلات اتوبوس ها پرداخت نشده است و 11 دستگاه اتوبوس در پارکینگ غیرفعال هستند و وارد چرخه حمل و نقل عمومی اراک نشده اند.
عضو شورای اسلامی شهر اراک نیز گفت: استفاده از سرویس های بهداشتی اراک صرفا در وقت نماز امکانپذیر است و لازم است برای ساخت 180 سرویس بهداشتی اقدام شود.
'طوفان محمدی' افزود: تا زمانی که واگذاری به سرمایه گذار برای ساخت سرویس شهری انجام نشده باید مبالغی به خادمان مساجد پرداخت تا مردم از سرویس ها استفاده کنند.
عضو شورای اسلامی شهر اراک گفت: 2 سال از مصوبه شورا برای ساخت سرویس بهداشتی گذشته و نتیجه ای حاصل نشده است.
'پیمان رشیدی' افزود' به علت وارد نشدن شهرداری به این نیازبهداشتی، مشکلات اجتماعی ایجاد شده است.
وی اظهارداشت: لازم است طرح جامعی برای ساماندهی سرویس های بهداشتی اراک اندیشیده شود.
عضو شورای اسلامی شهر اراک نیز گفت: 40 چشمه سرویس بهداشتی در مجتمع آفتاب پیش بینی شده اما 12 سال از ساخت این مجموعه می گذرد.
' جعفر محصولی' افزود: همتی برای تکمیل این مجموعه وجود ندارد بنابراین باید تا تکمیل این طرح، از سرویس بهداشتی مساجد از جمله مسجد حاج آقا صابر استفاده شود.
بررسی ساماندهی مشاغل مزاحم، وضعیت میدان میوه و تره بار اراک و کارگاه بلوک زنی از دیگر موضوعاتی بود که اعضای شورای اسلامی اراک در صحن شورا به آن پرداختند.
کلانشهر اراک 500 هزار نفر جمعیت دارد.
6991/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.