به گزارش ایرنا، آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» روز شنبه در جمع مدیران کل دستگاه های فرهنگی و آموزشی استان مرکزی، افزود: با توجه به امکانات محدود داخلی، مصرف گرایی و زندگی اشرافی کشور را در بلندمدت با مشکلات اقتصادی مواجه می کند و مردم و مسئولان باید نسبت به صرفه جویی در منابع و استفاده بهینه از امکانات برنامه ریزی کنند.
وی ادامه داد: در روز 28 اسفندماه سال 1397 بیش از 137 میلیون لیتر بنزین با کمترین قیمت در کشور مصرف شد که این به مثابه هدر دادن منابع ملی است و اصلاح الگوی مصرف باید در جامعه به یک فرهنگ و الگوی رفتاری تبدیل شود.
نماینده ولی فقیه در داستان مرکزی بیان کرد: شرایط نامناسب اقتصادی کشور دستخوش تحریم ها و تهدیدهای آمریکا از یک سو و برخی بی تدبیری مدیریتی است که مسئولان رده بالای کشور باید همانطور که نسبت به مقابله با تحریم های دشمنان برنامه ریزی می کنند در خصوص سوء مدیریت ها نیز تدابیر حکیمانه بیندیشند.
آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: صادرات غیر نفتی کشور به خصوص استان مرکزی در سال های گذشته افزایش چشمگیری داشته است اما ارز حاصل از این صادرات مشخص نیست در کجا هزینه می شود در صورتی که اگر ارز حاصل از صادرات به داخل برگردد، مشکل تامین ارز کشورمان حل می شود.
وی اظهار داشت: تنگناها و چالش های حاکم بر اقتصاد کشور با اصلاح امور حل شدنی است و باید امسال با افتخار این شرایط را پشت سر بگذاریم.
امام جمعه اراک بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران حاصل مجاهدت های شبانه روزی امام راحل، آحاد ملت و جامعه روحانیت است که در راه بالندگی این انقلاب شکوهمند بیش از 230 هزار شهید والامقام تقدیم شده است، بنابراین در شرایط کنونی باید آحاد ملت وارد صحنه شده و با اصلاح الگوی مصرف و نقش آفرینی در توسعه اقتصادی کشور، دین خود را به انقلاب اسلامی ادا کنند.
آیت الله دری نجف آبادی، پایین بوردن نرخ بهره وری نیروی کار رت از آسیب های اصلی اقتصاد کشور دانست و گفت: رونق اقتصادی با کار و تلاش نیروهای دلسوز و خدوم محقق می شود و دستگاه های فرهنگی باید نسبت به نهادینه کردن این مهم در جامعه بیش از پیش تلاش کنند.
وی در ادامه سخنان خود به تحکیم بنیان خانواده اشاره کرد و گفت: خانواده نهادهای مهم اجتماعی برای ترویج فرهنگ حیا، عزت و شجاعت در جامعه است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: پایین بودن نرخ باروری و رشد جمعیت در بسیاری از نقاط کشور به خصوص استان مرکزی دغدغه جدی است و دستگاه های اجرایی باید نسبت به افزایش نرخ ازدواج و زاد و ولد برنامه های کاربردی تدوین کنند.
آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از سخنان خود نسبت مدیریت فضای مجازی تاکید کرد و گفت: بهره گیری از شبکه های اجتماعی نیازمند مدیریتی همسو با پیشینه فرهنگی و آموزش سواد رسانه ای به اقشار مردم است.
وی ادامه داد: برخی مطالب نامناسب و محتوای غیر فرهنگی و مغایر با ارزش های اسلامی و اخلاقی، خسارات جبران‌ناپذیری را به همراه دارد و باید برای مقابله با آن ها برنامه داشت.
امام جمعه اراک بیان کرد: فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به یک جبهه نبرد دشمنان در مقابل آرمان های ناب انقلاب اسلامی تبدیل شده و باید با تمام ظرفیت در این جبهه حاضر شد و با تولید محتوا این فضا را مدیریت کرد.
استان مرکزی 12 شهرستان و یک میلیون و 440 هزار نفر جمعیت دارد.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.