«ملیحه وکیلی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: مهلت ثبت نام سطح سه خوزه های علمیه خواهران استان مرکزی از هفتم اسفندماه سال گذشته آغاز شده است و آزمون این مقطع نیز 25 خرداد ماه امسال برگزار می شود.
وی اظهار کرد: 2 حوزه علمیه در اراک و ساوه در سطح سه حوزوی فعالیت می کنند که اکنون نیز بیش از 300 طلبه در این مدارس تحصیل می کنند.
معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران استان مرکزی اظهار داشت: داوطلبان سطح سه حوزه های علمیه خواهران استان در چهار رشته فقه و اصول، تفسیر و علوم قرآنی، کلام با گرایش امامت و احکام و تربیت اسلامی ثبت نام کرده اند.
وکیلی افزود: ثبت نام سطح 2 حوزه های علمیه خواهران استان مرکزی نیز از 23 تیرماه آغاز و آزمون این مقطع نیز هفتم شهریورماه امسال برگزار می شود.
وی ادامه داد: بیش از 330 هزار طلبه خواهر پارسال در سه سطح یک، 2 و سه در حوزه های علمیه خواهران استان مرکزی پذیرفته شدند.
معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران استان مرکزی اضافه کرد: 18 حوزه علمیه خواهران در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت دارند که خدمات یک حوزه علمیه برای دارندگان مدرک سیکل، 12 حوزه علمیه در آموزش های سطح 2 طلبگی، 2 حوزه علمیه در سطح سه و یک حوزه علمیه نیز سطح چهار و مقطع تحصیلی دکتری است.
وکیلی افزود: در مجموع 2 هزار و 500 طلبه زن در حوزه های علمیه استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند که 150 طلبه در سطح سه، 15 طلبه در سطح چهار و بقیه در سطوح یک و 2 به تحصیل اشتغال دارند.
بیش از 2 هزار و 500 طلبه زن در 18 مدرسه علمیه و هزار و 800 طلبه مرد در 12 مدرسه علمیه در نقاط مختلف استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.