«مجید آذر» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: جوجه ریزی در واحدهای مرغداری استان مرکزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 200 هزار قطعه افزایش دارد.
وی میزان جوجه ریزی واحدهای مرغداری این استان را در سال گذشته 2 میلیون و 570 هزار قطعه عنوان کرد و یادآور شد: 37 هزار تن تخم مرغ سال گذشته در استان مرکزی تولید شد که 60 درصد آن مازاد بر مصرف استان بود و به سایر استان های کشور ارسال شده است.
معاون امور دام و طیور سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت های صادرات تخم مرغ و افزایش تولید نسبت به مصرف داخل، تولید آن برای شاغلان این حوزه با زیان اقتصادی همراه بود و نیاز است برای جلوگیری از بروز مشکل برای تولیدکنندگان راهکار عملیاتی توسط مسئولان ارایه شود.
وی ادامه داد: 10 درصد نهاده های مورد نیاز تولیدکنندگان به عنوان ذخایر استراتژیک در انبارهای شرکت پشتیبانی دام به عنوان مباشر دولتی نگهداری و در صورت نیاز اضطراری در اختیار تولیدکنندگان قرار می گیرد.
استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
این استان با وجود صنعتی بودن در زمره 10 استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که 90 هزار بهره بردار شامل 20 درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.
670 هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و 2 دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می شود.
استان مرکزی با تولید حدود 54 هزار تن گوشت سفید، 53 هزار تن تولید گوشت قرمز، 320 هزار تن شیر، حدود 41 هزار تن تولید تخم مرغ از جایگاه ویژه ای در بخش کشاورزی و دامداری کشور برخوردار است.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.