به گزارش ایرنا، حجت الاسلام«منصور شاهسواری» روز چهارشنبه در شورای زکات خمین افزود: 100 میلیون ریال از مبلغ جمع آوری شده مربوط به زکات واجب و هفت میلیارد و 900 میلیون ریال زکات مستحبی و 160 میلیون ریال فطریه و کفاره است.
وی ادامه داد: ارقام جمع آوری شده زکات برای معیشتی، مسکن، تهیه جهیزیه، درمان و تحصیل محرومان هزینه شده است.
مسئول اجرایی زکات در خمین اظهار داشت: انتظار می رود با توجه به بارندگی های خوب امسال بیش از 30 میلیارد ریال زکات در این شهرستان جمع آوری شود.
وی تاکید کرد: زکات از واجبات مالی و عبادی است و اگر زکات اموال به ‌موقع پرداخت شود مشکلات اقتصادی موجود در سطح شهرستان رفع می‌شود.
فرماندار خمین نیز در این نشست گفت: پرداخت زکات علاوه بر رونق بخشی به زندگی فقرا، تاثیرات معنوی فراوانی در زندگی فردی افراد دارد و اموال و جان افراد با پرداخت زکات پاک می شود.
«احمد طهرانی» افزود: اولویت مصرف زکات با فقیران و باید سعی شود تا اولویت مصرف زکات برای رونق بخشی و بهبود زندگی این افراد باشد.
وی ادامه داد: اهمیت پرداخت زکات برای ساکنان روستاها توسط دهیاران، معتمدان و و به ویژه روحانیان تشریح شود چراکه آگاه سازی مردم در پرداخت وجوهات شرعی تاثیرگذار است.
فرماندار خمین بیان کرد: با توجه به بارندگی هایی که از ابتدای سال شهرستان داشته است پیش بینی می شود امسال 40 هزار تن گندم از گندمزارهای این شهرستان جمع آوری شود.
طهرانی تاکید کرد: 35 درصد از مردم شهرستان از حمایت های کمیته امداد و بهزیستی بهره مند می شوند و سازمان های خیریه نیز کمک های موردی به این افراد دارند.
وی گفت: ساماندهی موسسات خیریه و شناسایی نیازمندان واقعی در کمک رسانی مطلوب به خانواده های نیازمند تاثیر دارد.
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) خمین نیز گفت: 10 درصد فطریه و کفاره جمع آوری شده در روز عید فطربه دفتر امام جمعه شهرستان، 55 درصد به مددجویان کمیته امداد،35 درصد به مددجویان بهزیستی و مابقی به خانواده های زندانیان نیازمند شهرستان تعلق می گیرد.
«جواد داودی» افزود: به منظور جلوگیری از سوء استفاده کلاهبرداران از احساسات شهروندان تمام تمهیدات لازم برای جمع آوری فطریه وکفاره اندیشیده شده است.
است که 9 هزار و 642 نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.
9930/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.