به گزارش ایرنا، سید «علی آقازاده» عصر سه شنبه در نشست راهبردی و اقتصاد مقاومتی استان و دلیجان افزود: تا زمانی که سهم صنعت و کشاورزی این شهرستان از سد 15 خرداد برگشت داده نشود پیگیری های استان ادامه دارد و در این راستا مکاتبه با نهاد ریاست جمهوری نیز ارسال می شود.
وی ادامه داد: بهره دهی این منابع آبی این سد به صنعت و کشاورزی دلیجان از زمان ایجاد آن توافق شده است.
استاندار مرکزی اظهار داشت: حجم آب ذخیره شده پشت سد 15 خرداد دلیجان پس از بارندگی های اخیر 160 میلیون مترمکعب شده است.
آقازاده گفت: براساس توافق با وزارت راه و شهرسازی زمین هفت هکتاری برای تعریض خیابان امام خمینی (ره) دلیجان واگذار می شود.
وی افزود: این خیابان یکی از مشکلات ترافیکی این شهر است و انتظار می رود تا سال آینده این مشکلات حل شود.
استاندار مرکزی با اشاره به تداخل جغرافیایی دلیجان با شهر کاشان گفت: این مسئله موجب بلاتکلیف ماندن مصوبات توسعه ای دلیجان شده است.
آقازاده تاکید کرد: این تداخل با ملاک قرار دادن قانون رفع می شود و استان با تمام توان برای حل این مشکل از طریق تقسیمات کشوری بهره خواهد برد.
وی وضعیت جاده نراق - مشهد اردهال را نامناسب دانست و ادامه داد: اصلاحات نواقص این راه در دستور کار مسئولان عمرانی استان قرار داد.
استاندار مرکزی گفت: موافقت وزارت راه و شهرسازی برای راه اندازی ایستگاه قطار تهران - دلیجان گرفته شده و ساخت این ایستگاه در حال پیگیری است.
آقازاده بیان کرد: به دلیل جایگاه و تاثیر دلیجان در صنعت کشور استان چهار نشست ستاد اقتصاد مقاومتی در این شهرستان برگزار شده و بیش از 80 درصد مصوبات این ستاد به اجرا درآمده است.
وی تاکید کرد: رونق اقتصادی این شهرستان با وجود تحریم های اقتصادی، انسجام مسئولان و تکیه بر برنامه محوری را نشان می‌دهد.
استاندار مرکزی ادامه داد: به کارگیری تمام نیروهای انسانی و 14 هزار نیروی غیر ایرانی در دلیجان نمادی از صنعت و اقتصاد پویای این شهرستان است.
آقازاده گفت: سومین پارک بانوان استان مرکزی در دلیجان ایجاد می شود که زمین برای ساخت آن واگذار شده و منابع مالی نیز نیزتدارک شده است.
وی با اشاره به کمبود منابع مالی کافی در حوزه عمرانی استان خاطرنشان کرد: با وجود همه تنگناها با اتحاد و امید مسئولان و مردم بار دیگر نظام اسلامی توطئه های دشمنان را بی اثر خواهد کرد و امسال گام های بلندی در توسعه کشور برداشته می شود.
فرماندار دلیجان نیز در این نشست گفت : این شهرستان علاوه بر صنعت، دارای ظرفیت های گردشگری ارزشمندی نیز می باشد که نیاز به شناسایی و معرفی دارد.
«سیامک سلیمانی» اظهار داشت : برای ایجاد رونق اقتصادی در دلیجان باید زیرساخت های طبیعت گردی بیشتری از جمله غارها شناسایی و معرفی و همچنین طرح جامع گردشگری شهرستان به روزسانی شود.
وی تصریح کرد : توجه به ظرففیت غار کهک کمرنگ بوده و در معرض تخریب و فرسایش عوامل انسانی و غیر انسانی قرار گرفته است که می طلبد در این راستا با تشکیل کمیته ویژه کارشناسی از تخریب آن جلوگیری کرد.
سلیمانی در خصوص راه های دلیجان نیز بیان داشت : محور نراق به دلیجان زیر بار ترافیک است اما دارای نواقصی است که باید رفع شود و همچنین تسریع در عملیات دوربرگردان محور غار چال نخجیرضروری است و تابلوهای اطلاع رسانی غار نیز باید نصب شود.
فرماندار دلیجان با بیان اینکه محور نراق به مشهد اردهال از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود : سال گذشته به صورت امانی اقدامات مناسبی انجام شده است و بهسازی مسیر لاران و خاوه نیز باید تسریع یابد چرا که این راه برای استان اهمیت خاص دارد.
وی گفت : برای شهرک گلخانه ای دلیجان تاکنون اعتبارات زیادی هزینه شده و اکنون نیازمند آبرسانی است که باید با مساعدت آب منطقه ای بتوان از ظرفیت بالای این گلخانه بهره گیری کرد.
سلیمانی ادامه داد : کمربندی نراق نیز عملیاتی شده اما به دلیل وجود نواقص تحویل شهرستان داده نشده و امید می رود که این واگذاری در کوتاه ترین زمان صورت گیرد.
فرماندار شهرستان دلیجان در خصوص احداث پارک بانوان دلیجان عنوان کرد: 1.8 دهم هکتار از زمین های منابع طبیعی برای ساخت پارک بانوان در اختیار شهرداری شهرستان دلیجان قرار می گیرد.
شهرستان دلیجان واقع در جنوب استان مرکزی یکی از کانون های مهم صنعتی استان پس از اراک و ساوه محسوب می شود.
6013/9930/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.