به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک، «محمدجمالیان» افزود: این سامانه به صورت شبکه ای امکان دسترسی آنلاین داده های تصویربرداری با کیفیت بالا را در سطح مراکز درمانی فراهم کرده است.
وی توضیح داد: بیمارستان های ولیعصر (عج)، امیرالمومنین(ع)، آیت الله خوانساری و امیرکبیر در اراک و مرکز درمانی امام خمینی(ره) شهرستان محلاتامکانان بهره مندی از مزایای شبکه تحت وب مشاهده و انتقال تصاویر انلاین متمرکز پکس را در استان دارند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: در این سامانه تحت ول امکان نمایش تصاویر رادیولوژی، ام آر آی، آنژیوگرافی، آندسکوپی، سونوگرافی، سی تی اسکن، ماموگرافی ، اکو قلب و سایر تصاویر ثبتی تشخیص پزشکی برای متخصصان و اعضای هیات علمی مستقر در پنج بیمارستان اشاره شده وجود دارد.
جمالیان ادامه داد: کاربرای این سامانه آنلاین از طریق پسورد تعریف شده به اسناد تصاویر تشخیص پزشکی بیماران دسترسی دارند و این مهم روند پیگیری درمانی بیمار را تسهیل می کند.
استان مرکزی با یک میلیون و 414 هزار نفر جمعیت با 12 شهرستان دارای 20 بیمارستان فعال با یکهزار و 945 تخت مصوب و 750 تخت فعال در قالب 85 بخش درمانی است.
6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.