به گزارش ایرنا، سید «علی آقازاده« روز یکشنبه در ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی شهرستان تفرش افزود: توسعه پایدار و ایجاد اشتغال مولد با حمایت عملی از بخش خصوصی محقق می شود که این مهم باید در دستور کار دستگاه های اجرایی قرار گیرد.
وی ادامه داد: تکیه بر برنامه های کاربردی و شناخت فرصت های کسب و کار جدید به ویژه در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته برنامه دولت تدبیر و امید در عرصه اشتغالزایی است و استان مرکزی با ظرفیت های متعدد باید در این زمینه پیشتازی کند.
استاندار مرکزی بیان کرد: شهرستان تفرش ظرفیت ارزشمندی در بخش کشاورزی نیز دارد و در راستای تامین زیرساخت ها و تسریع در امور متقاضیان سرمایه گذاری حتی خرد و کوچک بیش از پیش تلاش کنند.
آقازاده عنوان کرد: بر اساس تبصره یک قانون شهرداری ها، 11 درصد سهم قیر شهرداری ها از محل فروش خوراک به پتروشیمی ها برای شهرهای زیر 50 هزار نفر اختصاص داده شده که هماهنگی های لازم برای جذب این امکان به خصوص برای شهرهای تفرش، فراهان و آشتیان انجام شده است.
وی ادامه داد: دستگاه دیتا سنتر استان بدون هماهنگی استانداری به تهران منتقل شده که اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان وظیفه دارد نسبت به بازگرداندن این دستگاه که بیش از 250 میلیارد ریال ارزش دارد، اقدام کند.
استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: تعداد قابل توجهی از راه های روستایی تفرش بر اثر سیلاب تخریب شده که معاونت عمرانی استان باید در اسرع وقت نسبت به اعزام یک دستگاه بلدزر و یک دستگاه لودر برای مرمت این راه ها اقدام کند.
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: تفرش از مناطق پرظرفیت در بخش اشتغال روستایی است و می توان با حمایت از این قشر زمینه اشتغال پایدار روستایی را فراهم کرد.
«محمد حسینی» افزود: با توجه به افزایش هزینه زندگی در شهرهای بزرگ مردم به سمت شهرهای کوچک و روستاها سرازیر شده اند و باید از این فرصت در راستای توسعه شهرستان ها و روستاها استفاده کرد.
وی عنوان کرد: تمام شهرستان ها از ظرفیت های متفاوتی بهره مند هستند و نمی توان نسخه واحدی برای تمام مناطق استان پیچید و تصمیمات باید بر اساس توانمندی های منطقه ای اتخاذ شود.
فرماندار شهرستان تفرش نیز گفت: در سیلاب فروردین امسال 419 واحد مسکونی در شهرستان تفرش آسیب دیده که همده آسیب ها به منازل افراد بی بضاعت و تحت پوشش کمیته امداد بوده است.
«حمیدرضا فراهانی» افزود: بخشی از راه های روستایی شهرستان تفرش بر اثر سیلاب تخریب شده که خیران شهرستان برای اصلاح این مهم اعلام آمادگی کرده اند، بنابراین از دستگاه های اجرایی انتظار می رود که نسبت به تامین میلگرد و لوله اقدام لازم را انجام دهند.
وی بیان کردک سیلاب امسال همچنین خساراتی نیز به کانال های آبیاری وارد کرده که کشت بهاره کشاورزان شهرستان را با مشکل مواجه کرده است و با توجه به اینکه ترمیم کانال ها هزینه بر است می طلبد با ارایه نظرات کارشناسی ، تدابیر ویژه ای در این خصوص اتخاذ شود.
فرماندار تفرش نبود زیر ساخت های اینترنتی در برخی از روستاها را دیگر مشکل بیان کرد و افزود: ایجاد زیرساخت ها در روستا از مباحث مهم اقتصاد مقاومتی است و با توجه به انتخابات پیش رو مجلس رفع این مشکل باید در کوتاه ترین زمان به انجام برسد.
تفرش از شهرستان های 12گانه استان مرکزی است که به شهر نخبگان و مشاهیر معروف است.
6013/ 3017/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.