به گزارش ایرنا «سید علی آقازاده» شامگاه شنبه در پایان جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان ساوه افزود: امروز علاوه بر تحریم و فشارهای خارجی، ناهماهنگی های بین دستگاه های دولتی و سایر ارگان های مرتبط عرصه را بر سرمایه گذاران استان مرکزی سخت کرده است و از این روز لازم است که با جدیت بیشتر نسبت به پارسال با هماهنگی قوای سه گانه و حمایت همه جانبه از سرمایه گذار، موانع تولید رفع شود.
وی ادامه داد: امروز با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور از 2 واحد صنعتی مقره سازی و پروفیل صفا بازدید شد و از نزدیک برخی مشکلات پیش روی این واحدها مورد بررسی قرار گرفت.
آقازاده افزود: کارخانه مقره سازی 14 ماه حقوق معوقه داشت اما با حمایت های کارگروه تسهیل موانع تولید تا حدودی مشکلات حل شد و پرداخت کارگران به روز است.
وی بیان کرد: اکنون این شرکت در زمینه فروش مقره ها، مالیات و بیمه تامین اجتماعی با مشکلاتی مواجه است و این واحد 100 میلیارد ریال تولیدات انبار شده و فروش نرفته دارد.
استاندار مرکزی گفت: مقرر شد که وزارت نیرو و شرکت برق منطقه ای نیازهای خود را در صورت تایید استاندارد از این واحد تامین کنند و بر اساس قانون طلب شان را با فروشی که انجام می دهند، تهاتر کنند.
وی با اشاره به بازدید از شرکت لوله سازی صفا، اظهار داشت: این واحد تولیدی نیز در اوج کاری خود زمینه اشتغال چهار هزار و 500 کارگر را فراهم کرده بود اما اکنون میزان اشتغال این کارخانه به حدود یک هزار نفر کاهش یافته است.
آقازاده گفت: در جلسه امروز مقرر شد که مشکلات این واحد تولیدی با سازمان امور مالیاتی حل و کارت بازرگانی برای این شرکت نیز صادر شود تا به رونق نسبی برسد.
ساوه با افزون بر 550 واحد صنعتی در زمره قطب های تولیدی کشور محسوب می شود.
9921/6539/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.