به گزارش ایرنا،‌ «علی میرزایی» عصر شنبه در نشست ستاد تسهیل رفع موانع تولید با حضور معاون امور اقتصادی وزیر کشور،‌استاندار مرکزی و جمعی از معاونان و مدیران کل افزود: ‌حجم سرمایه گذاری خارجی ها در این طرح ها،‌ یک میلیارد و 60 میلیون دلار است.
وی ادامه داد: ساوه 16 درصد از مجموع مساحت استان مرکزی را دارا است و وجود بزرگترین شهر صنعتی کشور (کاوه) با فعالیت افزون بر 550 کارخانه صنعتی فرصتی مناسب برای جذب سرمایه گذاران با توجه به ممنوعیت ایجاد صنایع تا شعاع 120 کیلومتری پایتخت محسوب می شود.
به گفته فرماندار ساوه،‌ این شهرستان ظرفیت های بالایی برای توسعه صنعتی دارد و اگر عملیات ذخیره سازی کالاهای راهبردی در منطقه ویژه اقتصادی کاوه محقق شود،‌ این شهرستان می تواند به عنوان مرکز توزیع کالا به بیشتر استان های کشور تلقی شود.
میرزایی اظهار داشت:‌ در شهرستان ساوه 56 درصد از واحدهای تولیدی و صنعتی کاملا فعال هستند و در برخی صنایع نیز مشکلاتی وجود دارد که باعث شده از همه ظرفیت های تولیدی بهره برداری کامل نشود اما با این حال 35 درصد از کارگران شاغل این شهرستان در حوزه صنعت فعالیت دارند که 43 درصد از مجموع اشتغال صنعتی استان مرکزی را شامل می شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی نیز گفت: پارسال برای اقتصاد و صنایع استان مرکزی سال سختی بود و با وجود برخی از مشکلات، با تدبیر استاندار مرکزی و اهتمام دستگاه های مسئول موفقیت های نسبی حاصل شد.
«سعید فرخی» افزود:‌ روند صدور پروانه های مربوط به طرح های سرمایه گذاری نیز در سال گذشته با افزایش 15 درصدی همراه بود و مجوزهای بهره برداری نیز 30 درصد رشد داشت.
معاون استاندار مرکزی نرخ بیکاری این استان در سال گذشته را 8.4 درصد عنوان کرد و گفت: از این حیث سومین استان با آمار بیکاری پایین کشور بودیم و این مساله به خاطر مدیریت مشکلات بخش های مختلف از جمله صنایع بود که از بیکاری 106 هزار کارگر شاغل در استان جلوگیری شد.
به گفته این مسئول، در سال 97، افزون بر 12 هزار شغل جدید در استان مرکزی ایجاد شد.
وی همچنین کمک به پرداخت حقوق معوق کارگران توسط صنایع را از دیگر موفقیت های استان مرکزی در سال گذشته برشمرد و افزود: ‌در روزهای پایانی سال گذشته بسیاری از واحدهای صنعتی توانستند معوقات خود را پرداخت کنند.
فرخی گفت: با اینکه سهم استان مرکزی در زمینه تسهیلات مربوط به رونق تولید 12 هزار میلیارد ریال بود، رقم جذب شده فراتر از سهمیه استان بود و به مرز 15 هزار میلیارد ریال هم افزایش یافت.
در این نشست که با حضور مدیران صنایع شهرستان های ساوه و زرندیه برگزار شد،‌ مشکلاتی از قبیل بدهی های بانکی،‌ مالیاتی،‌ بیمه و انسداد حساب مدیران صنایع مطرح شد که مورد بررسی و دستورات لازم نیز صادر شد.
شهرستان ساوه با 550 واحد صنعتی از قطب های صنعت ایران محسوب می شود.
9921/6539/307
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.