به گزارش ایرنا، در حین بررسی مصوبات کمیسیون برنامه و بودجه و عدم پاسخگویی رئیس این کمیسیون مربوط پرداخت مبلغ به 2 نفر از شهروندان، این مصوبه بی نتیجه ماند و درگیری لفظی بین برخی اعضا شکل گرفت.
عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک خطاب به رئیس شورا گفت: در قبال کسانی که در جلسات کمیسیون حاضر نمی شوند، پاسخی نخواهم داد و نشست های این کمیسیون با تاخیر آغاز می شود و حاضران یا در حال سرگرمی با تلفن همراه هستند و یا به بیرون تردد دارند.
«ایرج رضایی » افزود: لازم است در خصوص حضور و غیاب و ساعت مقرر جلسات شفاف سازی شود.
«علی جعفر محصولی» دیگر عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز گفت: نشست کمیسیون با حضور برخی از اعضا و با تاخیر آغاز شده است.
«سعید نادری» نائب رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک خطاب به رضایی ادامه داد: من شخصا از این مصوبه اطلاع کامل دارم، شما می خواهید با فریاد حرف خود را ثابت کنید؟
«سورانه» دیگر عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک خواستار آرامش نائب رئیس شورا و فریاد نزدن وی شد که وی در پاسخ گفت: من در حال صحبت با آقای رضایی هستم و به شما ارتباطی ندارد.
در ادامه یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی کلانشهر از رئیس کمیسیون برنامه و بودجه خواست که فریاد نزند و کاوه فلک افلاکی رئیس شورا از حاضران خواست که سکوت کنند و شهردار کلانشهر اراک نیز با ذکر صلوت حاضران را به آرامش دعوت کرد.

*** سامانه شفاف سازی عیان در شهرداری این کلانشهر راه اندازی می شود
شهردار کلانشهر اراک گفت: سامانه شفاف سازی عیان در شهرداری این کلانشهر از برنامه های اولویت دار است.
« محمد کریم شفیعی » افزود: این سامانه با تاکید شورای اسلامی این کلانشهر برای افزایش اعتماد شهروندان راه اندازی و تمامی اطلاعات شهرداری در آن قرار می گیرد.
وی ادامه داد: بر اساس پیش بینی های انجام شده بهره برداری از سامانه عیان سوم خرداد ماه سال جاری در شهرداری اراک راه اندازی می شود.
شهرداری کلانشهر اراک گفت: تمام طرح های شهرداری کلانشهر اراک در حوزه های مختلف از جمله حوزه عمرانی، ترافیک، اجرایی، مالی و آنچه مورد نیاز شهروندان است در این سامانه و در دسترس مردم قرار می گیرد.
شفیعی خاطر نشان کرد: سامانه شفاف سازی عیان تنها یک سامانه اطلاع رسانی نبوده و این سامانه از قابلیت ورود و ارایه اطلاعات توسط کاربران برخوردار است.
وی ادامه داد: سامانه عیان در 2 مرحله در شهرداری اراک راه اندازی می شود و در مرحله نخست شهروندان می توانند از منزل عوارض و اطلاعات ملک خود را دریافت کنند.
شهردار کلانشهر اراک افزود: در مرحله دوم شهروندان می توانند درخواست ها را از منزل ارسال کرده و اقدامات مورد نیاز آنان در شهرداری انجام می شود.
شفیعی خاطر نشان کرد: این سامانه با هدف مبارزه با فساد، کاهش ترددهای درون شهری و تسهیل در ارایه خدمت به شهروندان در شهرداری کلانشهر اراک راه اندازی می شود.
وی از افزایش ساعت و اختیارات سامانه 137 شهرداری کلانشهر اراک خبر داد و گفت: در مرحله نخست ساعت فعالیت این سامانه از هشت صبح تت 20 عصر و در مرحله بعد به صورت 24 ساعته به مردم خدمت رسانی می کند.
شهردار کلانشهر اراک افزود: سامانه 137 تنها یک مجموعه پیام گیر و انتقال پیام نبوده بلکه پیام شهروندان به این سامانه دستور شهردار است.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در این نشست گفت: 61 نشست کمیسیون فرهنگی متشکل از 200 ساعت از ابتدای فعالیت شورای پنجم این کلانشهر تا کنون برگزار شده است.
« مرتضی سورانه » افزود: یک هزار و 650 نفر ساعت اعضای کمیسیون در این کمیسیون حضور یافته اند و 197 مصوبه در این مدت به تصویب رسیده است.
وی ادامه داد: 116 نامه در این مدت در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی کلانشهر اراک قرائت شده است و 662 نفر در این کمیسیون حضور یافته اند.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی کلانشهر اراک افزود: تصویب چاپ کتاب گذری بر تاریخ و نظری بر جغرافیای شهر اراک، تصویب برنامه های سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و تصویب آیین نامه ساماندهی تبلیغات محیطی از جمله مصوبات این کمیسیون در این مدت بوده است.
سورانه گفت: پیگیری مکانی برای تحصیص خانه فرهنگ اراک و بنیاد شهرشناسی و پیگیری راه اندازی بزگترین موزه خصوصی کشور در اراک از دیگر مصوبات این کمیسیون بوده است.
کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه بیش از 520 هزار نفر جمعیت زندگی می کنند.
1955/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.