به گزارش ایرنا، « لادن مهدوی هزاوه » روز شنبه در حاشیه نشست بررسی مشکلات ' بی. تی. اس' خمین در گفت و گو با ایرنا افزود: حوزه ارتباطات استان از ابتدای دولت تدبیر و امید توانست با توسعه فضای ارتباطات و افزایش مناطق زیر پوشش اپراتورها به ویژه در حوزه روستایی به جایگاه بالاتری صعود کرد.
وی اظهار داشت: در مرحله نخست اجرای طرح توسعه ارتباطات روستایی، 491 نقطه روستایی استان از اینترنت نسل چهارم پرسرعت بی سیم بهره مند شدند و 541 روستای دیگر استان نیز در مرحله دوم طرح توسعه ارتباطات روستایی از محل USO از خدمات اینترنت پرسرعت بی سیم نسل چهارم برخوردار می شوند.
مهدوی هزاوه، با اشاره به اینکه 84 درصد از جاده های استان زیر پوشش اپراتورهای همراه اول و ایرانسل است، اظهار داشت: یک هزار و 117 روستا دارای ارتباطات و یک هزار و 59 روستا دارای تلفن خانگی هستند..
وی گفت: تمامی مناطق شهری استان مرکزی دارای سرویس اینترنت 4G هستند و بیش از یک میلیون و 450 هزار مشترک این استان از اینترنت پرسرعت سیار و ثابت استفاده می‌ کنند.
مهدوی هزاوه افزود: فضای سبز و اماکن دولتی بهترین گزینه برای بی تی اس است اما جانمایی سایت های جدید برای اپراتورها هزینه بر است و مشکلاتی را در پایداری ارتباطات ایجاد می کند.
فرماندار خمین نیز در نشست بررسی مشکلات بی تی اس این شهرستان گفت: آنتن دهی اپراتورها در خارج از شهر و روستاها ضعیف است و مشکلات اینترنت در برخی از روستاهای شهرستان سبب اعتراض مردم این مناطق شده است.
« احمد طهرانی » افزود: بهره مندی از اینترنت پر سرعت در دوران رشد تکنولوژی مطالبه به حق مردم این شهرستان است.
وی با اشاره به برگزاری انتخابات نمایندگان مجلس در سال جاری ادامه داد: انتخابات در این شهرستان در سال های اخیر به شکل الکترونیکی برگزار شده که برخی ضعف های اینترنتی در حوزه های انتخابیه مناطق روستایی مشکلاتی را ایجاد کرده است.
خمین در جنوب استان مرکزی با 105 هزار جمعیت، 2 منطقه شهری، 180 روستا و 2 بخش به نام های مرکزی و کمره دارد.
9930/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.