« علی زندی فر » روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ٧٢ هزار و ٢٨ وسیله نقلیه سنگین سال گذشته برای آزمون فنی به 6 مرکز تخصصی این استان مراجعه کردند.
وی ادامه داد: 86 و 81 صدم درصد از وسایل نقلیه سنگین مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی استان مرکزی مورد قبول قرار گرفتند و ٩ هزار و ٥٠٠ وسیله نقلیه در آزمون های ظاهری خودرو و تست های فنی از جمله ترمز، آلایندگی هوا و افزایش جانبی چرخ ها برای رفع عیب مردود شدند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی گفت: درصد مردودی تست وسایل نقلیه سنگین مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی این استان پارسال 13 و 19 صدم درصد بود که نسبت به میانگین کشوری این رقم که 12 و 6 صدم درصد است بیشتر است.
زندی فر یادآور شد: تعداد موارد مردودی وسایل نقلیه در مراکز معاینه فنی استان مرکزی در سال گذشته نسبت به مدت مشابه قبل آن 6 هزار و 862 وسیله نقلیه معادل 38 درصد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: بهبود نظارت سیستماتیک و بازدیدهای میدانی توسط کارشناسان اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی در مقاطع زمانی مختلف و به صورت سرزده از این مراکز از جمله مهترین دلیل افزایش تعداد این خودروها بوده است.
6 هزار و 400 کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن راه های روستایی است.
روزانه حدود 490 هزار وسیله نقلیه از مسیرهای جاده ای این استان تردد می کنند.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.