به گزارش ایرنا، « بهروز اکرمی » روز پنجشنبه در نشست با هیات های ورزشی استان مرکزی، افزود: این اعتبار با پیگیری های دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی از طریق شورای اجتماعی کشور برای ایجاد 6 زمین چمن مصنوعی درشهرستان های استان اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: 430 میلیون ریال از این اعتبار برای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی و 400 میلیون ریال در راستای توسعه بازی های بومی و محلی به استان مرکزی اختصاص یافته است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی یاد آور شد: 52 هیات ورزشی در این استان وجود دارد که 38 مورد از این هیات ها در بخش بانوان فعال هستند.
اکرمی افزود: 394 هیات شهرستانی در استان مرکزی وجود دارد و 80 هزار ورزشکار به صورت سازمان یافته در این هیات ها به فعالیت های ورزشی اشتغال دارند.
وی گفت: 30 درصد ورزشکاران سازمان یافته در هیات های استان مرکزی را بانوان و 70 درصد آنان را مردان تشکیل می دهند که این مهم نشان از توجه ویژه اداره کل ورزش و جوانان و مشاور بانوان به زنان جامعه است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی با یاد آوری برخی مشکلات باشگاه شهرداری اراک افزود: با تایین پنج نفر به عنوان هیت مدیره این باشگاه توسط شهردار ، این باشگاه می تواند به ثبت شرکت ها رسیده و مشکل آن برطرف شود.
اکرمی با تاکید بر بهره گیری ورزش از ظرفیت صنایع استان مرکزی گفت: وجود برخی مشکلات نباید موجب شود صنایع در حوزه ورزش حضور نداشته باشند.
وی ادامه داد: تمامی امکانات دستگاه های اجرایی استان مرکزی متعلق به مردم استان است و می طلبد اداره کل ورزش و جوانان این استان با همکاری فرمانداری شهرستان اراک امکانات ورزشی دستگاه ها را احصا و به استانداری اعلام کنند تا زمینه بهره مندی مردم از این امکانات فراهم شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: خیران زیادی در زمینه ساخت مدرسه در استان فعال بود و با توجه به نیاز مردم به ورزشی نیاز است در این زمینه نیز حضور فعال داشته باشند.
اکرمی با یادآوری قانون جذب ورزشکاران ملی در دستگاه های اجرایی افزود: با بهره مندی از این قانون می توان زمینه جذب قهرمانان ملی استان را در آتش نشانی شهرستان اراک فراهم کرد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی نیز در این نشست گفت: سه رویداد بین المللی ورزشی و 110 رویداد ورزشی مهم کشوری سال گذشته در این استان برگزار شد و 2 متر و 50 سانتیمتر به سرانه ورزشی استان افزوده شد.
«عابد حقدادی» افزود: 12 طرح عمرانی سال گذشته در استان مرکزی به بهره برداری رسید و با جذب یک درصد اعتبارات دستگاه های اجرایی استان امید می رود در سال جاری حداقل 10 الی 12 طرح عمرانی با کیفیت در استان تکمیل و بهره برداری از آنان آغاز شود.
وی ادامه داد: 13 ورزشکار شایسته استان مرکزی برای نخستین بار در بازی های آسیایی و پاراآسیایی حضور داشتند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی یاد آور شد: طرح صنعت و ورزش از سوی اداره کل ورزش و جوانان آماده شده و ورود صنایع بزرگ استان به بحث ورزش حرفه ای از خواسته مهم جوانان و ورزشکاران است.
فرماندار شهرستان اراک نیز در این نشست گفت: بهره گیری از ظرفیت های صنایع و خیران در توسعه ورزش قهرمانی استان مرکزی از برنامه های فرمانداری این شهرستان در سال جاری است.
« حسین بختیاری » افزود: تلاش می شود در راستای توسعه فعالیت های ورزشی زمان غیرکاری سالن های دستگاه های اجرایی در اختیار ورزشکاران استان و شهرستان قرار گیرد.
وی ادامه داد: بازسازی خانه ها و حمام های روستاهای شهرستان اراک و بهره گیری از این ساختمان ها به عنوان خانه ورزش در روستاها از دیگر برنامه های فرمانداری این شهرستان در سال جاری است.
6013/1955
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.