به گزارش ایرنا، « بهروز اکرمی » روز چهارشنبه در نشست بررسی و رسیدگی به مشکلات مردم کوی سجادیه اراک افزود: این نشست ها با حضور مسئولان استان مرکزی و با هدف بررسی و رسیدگی به مشکلات مردم در حاشیه شهرهای استان برگزار می شود.
وی ادامه داد :بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در استانداری مرکزی مقرر شد به جای مراجعه مردم به مسئولان، مسئولان برای بررسی و رسیدگی به مشکلات مردم به آنان مراجعه کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی خاطر نشان کرد: امید است با برگزاری این نشست ها و اتخاذ تصمیمات بخشی از مشکلات مردم در نقاط حاشیه شهرهای استان کاسته شود.
اکرمی با یادآوری برگزاری نشست کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان مرکزی در مسجد کوی سجادیه اراک گفت: با توجه به نگرانی هایی که در حوزه مواد مخدر در این منطقه وجود دارد، اداره کل بهزیستی این استان و سازمان های مردم نهاد در زمینه پیشگیری و درمان معتادان در این منطقه ورود جدی داشته باشند.
وی اشتغال را از جمله مشکلات مردم کوی سجادیه اراک عنوان کرد و افزود: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان مرکزی با برگزاری آموزش های منجر به اشتغال برای جوانان این محله زمینه رفع مشکلات را فراهم کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: نیاز است کمیته امداد امام خمینی(ره) استان نیز تعدادی از خانواده های نیازمند این منطقه را تحت پوشش قرار دهد.
اکرمی افزود: برای عملیاتی شدن تصمیمات این نشست، ماهانه با حضور فرماندار شهرستان اراک و مدیران شهرستانی ادارت مربوطه نشستی در کوی سجادیه برگزاری شود.
وی ادامه داد: هر 6 ماه یکبار نشستی با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی و دستگاه های مربوطه در منطقه کوی سجادیه اراک برگزار و نحوه اجرای این تصمیمات مورد ارزیابی قرار گیرد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: 13 سکونتگاه غیر رسمی در شهرستان اراک وجود دارد که 20 درصد از جمعیت 592 هزار نفری این شهرستان در این سکونتگاه ها استقرار دارند.
« غلامرضا فتح آبادی » افزود: کوی سجادیه شهرستان اراک با 56 هکتار، بر اساس آخرین سرشماری 10 هزار نفر جمعیت دارد.
وی ادامه داد: بر اساس نظرسنجی های انجام شده، 50 درصد شهروندان نبود امکانات زیر ساختی، 34 درصد اعتیاد و مابقی نیز فقر، بیکاری، سرقت و خشونت را از جمله مهمترین مشکلات کوی سجادیه اراک عنوان کرده اند.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی خاطر نشان کرد: 57 درصد مردم کوی سجادیه اراک کارگر هستند که این مهم کاهش درآمد را در این منطقه به همراه داشته است.
فتح آبادی گفت: 40 میلیارد ریال با پیگیری استاندار مرکزی و وزارت کشور به سکونتگاه های غیر رسمی این استان اختصاص یافته و بین دستگاه های مربوطه توزیع شده است.
وی ادامه داد: 2 دفتر تسهیل گری به استان مرکزی اختصاص یافته است که یکی از این دفترها در کوی سجادیه اراک ایجاد می شود.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی افزود: با ایجاد این دفاتر زمینه ارتباط و پیوند مردم با دستگاه های اجرایی استان فراهم می شود.
فتح ابادی خاطر نشان کرد: یک میلیارد و 300 میلیون ریال برای مقابله با اعتیاد به سپاه روح الله استان مرکزی و هشت میلیارد ریال به اداره کل تبلیغات این استان اختصاص یافته است.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: کلینیک مددکاری حامی با هدف پیشگیری از اعتیاد از سال 87 در کوی سجادیه اراک ایجاد شده است.
« زهرا امینی » افزود: برگزاری دوره های پیشگیری از اعتیاد و برنامه ریزی برای افزایش تاب آوری از جلمه اقدام های این کلینیک است.
وی ادامه داد: هشت برنامه اصلی در راستای مقابله با اعتیار سال گذشته توسط این اداره کل در کوی سجادیه اراک اجرا شد.
استان مرکزی با 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.
1955/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.