«محمدرضا شایسته جو» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: حمایت‌ از خانواده‌های زندانی با هدف جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی انجام می شود.
وی اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی از خانواده‌های زندانیانی حمایت می کند که سرپرست خانواده به دلیل جرائم غیرعمدی و مالی در زندان است.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی،اعتیاد را یکی از آسیب‌ها در بین خانواده‌های تحت حمایت و دلیلی بر پیدایش فقر فرهنگی و اقتصادی دانست و گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) برای مقابله با این معضل اجتماعی اقداماتی همچون اطلاع‌ رسانی و فراخوان مددجویان تحت حمایت، دعوت از استادان مجرب ستاد مبارزه با مواد مخدر، برپایی نمایشگاه مبارزه با مواد مخدر در کانون‌ها و برگزاری کارگاه‌های آموزشی را انجام داده است.
شایسته جو افزود: زندانی شدن سرپرست خانواده زمینه ساز بروز آسیب های اجتماعی فراوانی برای اعضای خانواده زندانیان ایجاد می کند.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: برای جلوگیری ازهم‌ پاشیدگی کانون خانواده فرد زندانی و نیز کاهش زمینه بروز آسیب های اجتماعی، کمیته امداد امام خمینی (ره) از سال 1375 و بر اساس تصمیم هیات دولت جمهوری اسلامی ایران وظیفه حمایت از خانواده زندانیان را عهده ‌دار شد.
حدود 44 هزار خانوار از خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی بهره‌مند هستند که از این تعداد 36 هزار خانوار مددجویان دائم و بقیه از کمک‌های موقت این نهاد حمایتی برخوردارند.
6991/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.